- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهره برداری از واحد بوتن ۱ پتروشیمی توسط وزیر نفت

عسلویه نیوز: واحد بوتن‌ ۱ پتروشیمی جم پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نفت به بهره‌برداری رسمی رسید.

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری رسمی از واحد بوتن‌ 1 پتروشیمی جم

به گزارش  عسلویه نیور، رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح این طرح پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران به سمت رشد و شکوفایی در حرکت است و روز به روز شاهد بهبود وضعیت هستیم.

وی افزود: با وجود تحریم‌های بین‌المللی هیچ مشکلی در صنعت نفت نداریم و در زمینه فروش نفت نیز مشکلی نداریم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: تحریم‌های غیرقانونی صنعت نفت ایران هیچ تاثیری بر روند موفقیت‌آمیز صنعت نفت نداشته و این تحریم‌ها از سال‌ها پیش آغاز شده و ایران هم اکنون هیچ مشکلی برای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی خود در بازارهای جهانی ندارد.

قاسمی با اشاره به وضعیت صدور نفت ایران به یونان بیان داشت: توافق برای صادرات نفت به یونان نهایی نشده و جمهوری اسلامی ایران فعلا به این کشور نفت نمی‌فروشد.

وی اضافه کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، وزارت نفت از توسعه صنعت پتروشیمی از طریق بخش خصوصی حمایت می‌کند و در این مسیر از تمام توان و پتانسیل موجود به نحو مطلوب استفاده می‌کنیم.

قاسمی یادآور شد: صنعت پتروشیمی مورد توجه وزارت نفت قرار دارد و به فضل خدا در سال جاری در این حوزه به موفقیت خوبی می‌رسیم.

وی اذعان داشت: در بخش‌های میان دستی و پایین دستی، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی همکاری بسیار مطلوبی با بخش خصوصی دارند.

بر اساس این گزارش، واحد تولید پتروشیمی جم با هزینه ۸۵ میلیون یورویی توسط مهندسین ایرانی و خارجی ظرف مدت ۲۴ ماه احداث شده است.