- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۵۰۰ کارگاه دشتستان مشمول انتقال به خارج از شهر هستند

عسلویه نیوز: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: ۱۵۰۰ کارگاه و صنایع آلاینده دشتستان مشمول انتقال به خارج از شهر هستند.

خبرگزاری فارس: 1500 کارگاه دشتستان مشمول انتقال به خارج از شهر هستند

به گزارش عسلویه نیوز از دشتستان، ابوالقاسم محمدزاده دوشنبه شب در نخستین جلسه شورای هماهنگی صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در شهرستان دشتستان اظهار داشت: نقش اصناف تولیدی در ایجاد رونق و توسعه اقتصادی بسیار تاثیرگذار است و در تولید ملی باید به اصناف و بنگاه‌های کوچک نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در ادامه به نقش خرما در توسعه شهرستان اشاره کرد و افزود: تلاش برای رونق بازار خرما امر مهمی است و باید برای وارد کردن در سبد غذایی کارکنان دولت اهتمام بیشتری داشته باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در ادامه بر لزوم تعیین ‌تکلیف پتروشیمی دشتستان تاکید کرد و یادآور شد: راه‌اندازی پتروشیمی دشتستان در ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارد و امیدوار هستیم با تلاش دسته‌جمعی مسئولان این امر به نتیجه لازم برسد.

محمدزاده در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه صنعت سیلو در دشتستان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم به زودی شاهد راه‌اندازی سیلوی ۴۰ هزار تنی دشتستان باشیم تا در ذخیره‌سازی گندم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مطلوب اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: انتظار داریم که مسئولان استان تفویض اختیار کنند تا شاهد بهبود وضعیت صنایع باشیم که بحمدالله رئیس سازمان اهتمام ویژه‌ای در این راستا دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در بخش دیگر با تاکید بر لزوم انتقال صنایع آلاینده به محدوده خارج از شهر اظهار داشت: یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه و صنایع آلاینده دشتستان مشمول انتقال به خارج از شهر هستند.

محمدزاده افزود: در سال جاری بیش از ۵۰۰ واحد آلاینده به خارج از محدوده شهر منتقل می‌شوند و به تدریج سایر واحدهای آلاینده نیز انتقال داده خواهند شد.

وی بیان کرد: چهار صنف درودگران، جوشکاران، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و تعمیرکاران اتومبیل مشمول انتقال به خارج از شهر هستند که تلاش برای ساماندهی این اصناف در دستور کار قرار دارد.