- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

امضای قرارداد صادرات نخستین محصول یوتن ۱ پتروشیمی جم به اروپا

مدیرعامل پتروشیمی جم از امضای قرارداد صادرات نخستین محصول یوتن ۱ پتروشیمی جم خبر داد.

خبرگزاری فارس: امضای قرارداد صادرات نخستین محصول یوتن 1 پتروشیمی جم به اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مصطفی مرتضوی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح واحد بوتن ۱ پتروشیمی جم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی باید با تلاش مضاعف و همت بیشتر به سمت موفقیت و سربلندی صنعت نفت حرکت کنیم و صنعت پتروشیمی در این امر نقش اساسی دارد.

مدیرعامل پتروشیمی جم افزود: تحریم‌های بین‌المللی هیچ تاثیری بر روند موفقیت‌آمیز صنعت نفت نداشته و به حول و قوه الهی تحریم‌ها با شکست مواجه شده و صنعت نفت ایران به سمت سربلندی حرکت کرده است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: با وجود تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین واحدهای تولید بوتن ۱ جهان با سرمایه‌گذاری ۱۱۷٫۵ میلیون دلار افتتاح شده که نشان‌دهنده بی‌تاثیر بودن تحریم‌هاست.

وی با بیان اینکه این واحد پتروشیمی توسط شرکت جم صنعتکاران در عسلویه احداث شده افزود: این واحد تولیدی ظرفیت تولید ۱۱۵ هزار تن بوتن ۱ در سال را دارد.

مرتضوی ادامه داد: با ساخت این واحد در پتروشیمی جم، نیاز به بوتن ۱ به عنوان یکی از خوراک‌های اصلی واحدهای پلی‌اتیلن سبک برطرف خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم از امضای قرارداد صادرات نخستین محصول یوتن ۱ پتروشیمی جم خبر داد و اذعان داشت: این قرارداد با حجم ۵۰۰ تن برای صدور به یکی از کشورهای اروپایی به امضا رسیده است.

مرتضوی یادآور شد: این واحد پتروشیمی از جمله پروژه‌هایی بوده که برای نخستین بار در صنعت نفت ایران بدون تأخیر و در زمان مقرر آماده بهره‌برداری شد.

وی گفت: ارزش تولیدات قابل فروش این واحد ۱۸۰ میلیون دلار در سال پیش‌بینی شده و به فضل الهی سرمایه‌گذاری این مجتمع در کمتر از ۳۶ ماه برگشت داده می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: با تلاش صورت گرفته حدود ۸۰ درصد محصولات پتروشیمی جم صادر خواهد شد و بازارهای شرق آسیا و اروپا به عنوان بازارهای هدف پیش‌بینی شده است.