- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ذخیره ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از ذخیره ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

خبرگزاری فارس: ذخیره 175 میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی پنج‌شنبه شب در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: تلاش برای بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی از مسائل مهمی است که در دو سال گذشته شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان و پتانسیل در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی از مسائل مهم در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است و از دغدغه‌های اساسی کشاورزان محسوب می‌شود.

موسوی بیان داشت: در سال‌های اخیر بررسی و مطالعات در زمینه بهبود آبیاری نخیلات در شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان مورد توجه بوده و کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر شیوه‌های مختلف آبیاری را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه‌های آبیاری اضافه کرد: اصلاح شیوه‌های آبیاری و تلاش برای جلوگیری از اتلاف و هدررفت منابع آبی از مهم‌ترین مسائل و رویکردهایی است که به منظور مدیریت صحیح منابع آبی و ذخائر مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ابراز داشت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر استان بوشهر، مدیریت صحیح منابع آبیاری اراضی کشاورزی و بررسی برای اصلاح شیوه‌های آبیاری مورد تاکید مسئولان مربوطه در سطح استانی بوده و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با همکاری مشاوران مجبرب این مسئله را پیگیری کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از ذخیره ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری ۱۲۵ میلیون متر مکعب بوده و نزول رحمت الهی سبب افزایش این میزان به ۱۷۵میلیون متر مکعب شده است.

موسوی بیان داشت: اجرای شیوه آبیاری ساعتی نخیلات از اقدامات مهمی است که با موافقت نمایندگان باغداران نواحی مختلف بخش آبپخش در سال جاری شاهد آبیاری نخیلات بر این اساس خواهیم بود.