- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۲ نفتکش سفارشی ؛ مهره های جدید ایران بر روی صفحه شطرنج تحریم ها

تحریم های غربی باعث شده اند بخشی از نفتکش ها از حمل و نقل نفت ایران خودداری کنند. همین عامل ایران را به استفاده بیشتر از نفتکش های خود برای صادرات نفتش وادار کرده است.
ایران برای مقابله با تحریم های نفتی و مالی، نسبت به افزایش تعداد نفتکش های خود اقدام می کند.

به گزارش عصر ایران [1] به نقل از رویترز، قرار است به زودی چین، یکی از ۱۲ فروند نفتکش سفارشی ایران را تحویل دهد.

تحریم های غربی باعث شده اند بخشی از نفتکش ها از حمل و نقل نفت ایران خودداری کنند. همین عامل ایران را به استفاده بیشتر از نفتکش های خود برای صادرات نفتش وادار کرده است.

براساس تحریم های اتحادیه اروپا، شرکت های بیمه اروپایی از بیمه نفتکش های حمل کننده نفت ایران خودداری می کنند. این وضعیت باعث می شود تعداد نفتکش هایی که نفت ایران را جابه جا می کنند – و عمدتاً اجاره ای هستند – کاهش یابد و هزینه های جابجایی نفت ایران برای خریداران اصلی مانند چین، هند و کره جنوبی و هند نیز افزایش یابد.

واردکنندگان بزرگ نفت خام ایران نیز تلاش دارند در رایزنی با کشورهای اروپایی آنها را به عقب نشینی و انعطاف پذیری در مسئله بیمه نفتکش ها تعامل کننده با ایران، قانع سازند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است در نشست ماه می آینده (اردیبهشت – خرداد) درباره تحریم های ایران، تصمیم گیری کنند.

مدیر عامل یک شرکت نفتی در پکن و مطلع از قراردادهای ساخت نفتکش های ایرانی در چین در این باره گفت: قرارداد ساخت نفتکش ها به دلیل تحریم های فعلی علیه ایران، از اهمیت بیشتری برخوردار است. ظرفیت حمل و نقل نفتکش نخست ۳۱۸ هزار تن است.

قرار است هفت فروند نفتکش سفارشی ایران تا پایان سال جاری میلادی و چهار فروند نفتکش باقی مانده تا پایان ۲۰۱۳ تحویل ایران داده شود.

رقم کل قرارداد ساخت ۱۲ فروند نفتکش برای ایران، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است.

مدیر عامل یک شرکت نفتی دیگر در چین نیز گفت: تحریم های غربی در ساخت نفتکش های ایران، تاثیری ندارند زیرا پرداخت پول از طرف شرک ملی نفتکش ایران بدون مشکل خاصی در جریان است.