- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پاکستان: فشاری از ریاض برای قطع همکاری با ایران نیست

پیشتر روزنامه داون پاکستان گزارش داده بود که دولت عربستان به پاکستان برای انصراف از پروژه خط لوله گاز ایران فشار وارد می آورد.
دولت اسلام آباد اعلام کرد که فشاری از جانب ریاض برای قطع همکاری پاکستان با ایران بر سر پروژه خط لوله گاز ایران به پاکستان وجود ندارد.

به گزارش عصر ایران [1] عبدالبسیط سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته با رد ادعاها درباره فشار عربستان به پاکستان برای قطع همکاری خود با ایران برای اجرای پروژه خط انتقال گاز گفت : اسلام آباد هم با ایران و هم با عربستان روابط خوبی دارد.

وی افزود : ” هیچ مشکلی در توسعه همزمان روابطمان با ایران و عربستان نداریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در عین حال بر وجود مشکلاتی در روابط اسلام آباد با واشنگتن اذعان کرده و افزود که دو طرف برای حل اختلاف هایشان تلاش می کنند.

گفتنی است پیشتر روزنامه داون پاکستان در گزارشی مدعی شده بود که عربستان سعودی از دولت پاکستان خواسته است که در مورد تصمیم خود مبنی بر ادامه همکاری با ایران در حوزه انرژی تجدید نظر کند. بر اساس گزارش این روزنامه پاکستانی پیام ملک عبدالله پادشاه عربستان در این خصوص از طریق عبدالعزیز بن عبدالعزیز معاون وزیر خارجه  سعودی به مقامات ارشد پاکستان منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، ملک عبدالله پیشنهاد “بسته ی جایگزین” را برای برطرف کردن نیازهای رو به رشد پاکستان در حوزه انرژی داده است تا این کشور پروژه های واردات گازی، برقی و نفتی خود با ایران را متوقف کند.

 روزنامه داون پاکستان در ادامه به نقل از منابع خود نوشته بود این پیشنهادها در جلسات مشترک وزرای عربستان و پاکستان در حال بررسی است.