- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برداشت طالبی و خربزه در یک هزار هکتار از زمین‌های دشتستان آغاز شد

عسلویه نیوز: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان گفت: برداشت طالبی و خربزه در ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های دشتستان آغاز شد.

خبرگزاری فارس: برداشت طالبی و خربزه در یک هزار هکتار از زمین‌های دشتستان آغاز شد

به گزارش عسلویه نیوزاز دشتستان حسین قیصری بعد از ظهر امروز در آیین آغاز عملیات برداشت خربزه و طالبی در بخش ارم دشتستان اظهار داشت: دشتستان از مهم‌ترین مراکز کشاورزی در سطح استان است و حدود ۷۰ درصد محصولات کشاورزی استان بوشهر در دشتستان تولید می‌شود.

وی افزود: دشتستان در تولید محصولات جالیزی نیز جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور دارد و همه‌ ساله بیشترین تولیدات جالیزی استان را داریم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان با اشاره به برداشت محصولات جالیزی در دشتستان خاطر نشان کرد: برداشت طالبی و خریزه در سطح ۱۰۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

قیصری تصریح کرد: طالبی شاه‌آبادی، ساوه‌ای، گردآبادی، گرمک و هولار از مهم‌ترین نمونه‌های طالبی در دشتستان است، ضمن اینکه خربزه گرمساری زرد، سبز و خاتونی نیز از مهم‌ترین رقم‌های خربزه دشتستان است.

وی با پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۲ هزار تن خربزه و طالبی در دشتستان گفت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار طالبی ۳۰ تن و از هر هکتار خربزه ۳۵ تن به طور میانگین برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان بیان کرد: خربزه و طالبی در تنگ‌ارم، شبانکاره، بوشکان و وحدتیه کشت شده و امیدوار هستیم شاهد محصولات با کیفیت خوب و ارزشمندی باشیم.

قیصری افزود: خربزه و طالبی تولیدی استان به استان‌های اصفهان، تهران، یزد، همدان، خوزستان و آذربایجان شرقی و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ترکیه صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: محصولات جالیزی استان همچنین نیاز داخل استان را نیز تامین می‌کنند.

قیصری افزود: در سال تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی از تولیدکنندگان و افراد زحمتکش بخش کشاورزی حمایت می‌کنیم و تسهیلات و امکانات لازم را فراهم می‌کنیم.