- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

موریتانی برای بازی با ایران شرط گذاشت

بعد از لغو دیدار دوستانه ایران و امارات از سوی اماراتی ها، تیم ناشناخته موریتانی برای اینکه در یک دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی کشورمان برود، شرایطی تعیین کرد و شرط های‌ تیم آفریقایی موریتانی برای بازی با تیم ملی کشورمان باعث انصراف مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از انجام دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتبال این کشور شد. [1]

به گزارش مهر، پس از لغو دیدار دوستانه ایران با امارات، مسئولان فدراسیون فوتبال با تیم آفریقایی موریتانی که در جایگاه ۲۰۲ رده‌بندی فیفا قرار دارد، مذاکره کردند اما با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون این کشور درخواست پرداخت کل هزینه‌های سفر به ایران و دریافت ۲۰ هزار دلار را برای این دیدار مطرح کرده بودند، مسئولان فدراسیون کشورمان با برگزاری این بازی مخالفت کردند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون لغو بازی برابر امارات گفته بود:” از آنجایی که بازی ایران و امارات در راستای روابط دوستانه دو فدراسیون ترتیب داده شده و قراردادی منعقد نشده بود، امکان شکایت و پیگیری از طریق فیفا برای ما فراهم نیست اما لغو مسابقه تدارکاتی ایران و امارات، قطعا در روابط آینده دو فدراسیون تاثیرگذار خواهد بود”.

پیش از این هم فیفا به اعتراض ایران در خصوص اقدام خودسرانه مسئولان فدراسیون نیجریه برای لغو دیدار دوستانه با تیم ملی کشورمان پاسخی نداد و اعلام کرد در این مسائل که مباحث سیاسی در آن دخالت دارد، ورود نمی‌کند؛ همان اتفاقی که برای مسابقه دوستانه ایران و مصر رخ داد.

با این حساب به نظر می رسد تیم ملی کشورمان تنها می تواند به برگزاری بازی تدارکاتی با تیم کشور کی روش، یعنی موزامبیک امیدوار باشد.