- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جنگ ستارگان بایرن و رئال در آلیانس آره‌نا

دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (سه‌شنبه) میان دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید در آلیانس آره‌نا برگزار می‌شود.


   فردا شب (سه‌شنبه) اولین دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلیانس آره‌نا مونیخ میان بایرن و رئال مادرید انجام می‌شود. این مصاف در شرایطی انجام خواهد گرفت که دو تیم تاکنون بارها با یکدیگر در عرصه‌های گوناگون روبه رو شده اند. در تاریخ پیکارهای دو تیم ۱۸ دیدار ثبت شده که سهم پیروزی‌های بایرن، ۱۰ و رئال نیز ۶ برد بوده است. ضمن آنکه دو دیدار نیز به تساوی منجر شده است.

به این ترتیب ژرمن‌ها با اتکا به سوابق گذشته امیدوار به کسب موفقیت در این جدال بس دشوار بوده، اما میهمان پرآوازه‌ اسپانیایی به بزرگان نامدار خود می‌نازد و در کنار آن راه پیروزی را از طریق اندیشه‌های مورینیو جست‌وجو می‌کند.

جدا از این نکته در فصل جاری باوارایی‌ها (بایرن) و کهکشانی‌ها‌ (رئال) شرایط متفاوتی را تجربه کرده اند.

بایرن پس از شروعی خوب در فصل جاری،‌ در اواسط فصل در بوندس‌لیگا دچار لغزش‌ شد و با از دست دادن چند امتیاز حساس سبب شد تا شاگردان یوپ هاینکس از بورسیادورتموند، قهرمان فصل قبل و صدرنشین کنونی عقب بمانند. سرخپوشان هرچند در اواخر زمستان و ابتدای بهار با تلاش بیشتر توانستند فاصله خود را با زردپوشان کم کنند، اما پس از باخت سرنوشت‌ساز یک بر صفر هفته گذشته از دورتموندی‌ها، شانس قهرمانی لیگ داخلی را از دست دادند.

آنها اکنون تمام رویای کسب افتخار خود را در فصل جاری در کسب عنوان نخست لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان می‌بینند.

برای این منظور البته هاینکس و بازیکنانش کاری بسیار سخت را پیش رو دارند.

در نقطه مقابل رئال مادرید در فصل جاری با شناخت بیشتر خوزه مورینیو، مربی توانمند پرتغالی خود نسبت به سال گذشته ‌روند رو به رشد محسوسی داشته است. این تیم پس از پشت سر گذاشتن هفته‌های اولیه لیگ داخلی(لالیگا) صدرنشینی را از آن خود کرد و از بارسلونا پیش افتاد. سفید پوشان متمول پایتخت هرچند این اواخر اندکی دچار لغزش شدند و بارسا را نزدیک‌تر به خود دیدند، اما همچنان پیشتازی لالیگا را در اختیار دارند و شانس شماره یک قهرمانی به شمار می‌روند.

آقای خاص (مورینیو) و مردانش نیک می‌دانند برای تحقق قهرمانی قاره نیز نیاز مبرمی به حفظ جایگاه خود تا آخرین هفته فصل باشگاهی دارند. چرا که به باورعمده کارشناسان در صورت کسب عنوان نخست در اسپانیا، مقام قهرمانی از دست کاتالان‌ها خارج کرده و از این موفقیت، پلی برای دسترسی به عنوان نخست قاره سبز خواهند ساخت.

البته برای این منظور کریس رونالدو، ایکر کاسیاس، مسعود اوزیل و دیگر سفید‌های مادریدی مجبورند از گذرگاه مونیخ عبور کنند. جدالی که به زعم مسئول فنی این تیم ساده و راحت نخواهد بود.

این پیکار ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران انجام خواهد شد.