- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بهروان: قانون را با کمک فدراسیون دور می‌زدند

سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: باشگاه‌ها برای پرداخت بدهی با کمک فدراسیون قانون را دور می‌زدند اما دیگر نمی‌توانند.


     غلامرضا بهروان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه چرا بازی راه ‌آهن و تراکتورسازی در ورزشگاه تختی تهران برگزار می شود، عنوان کرد: پلیس تهران در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده برای تامین امنیت این مسابقه بازی در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود. این مسئله دست ما نبوده است. سازمان لیگ مجری برگزاری مسابقات است و تامین مسائل امنیتی رقابت ها دست ما نیست.

وی افزود: اگر دست ما بود می گفتم بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود چون این مسابقه پر تماشاگر خواهد بود اما برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی برای باشگاه راه آهن که میزبان است هزینه ۴۰ میلیون تومانی خواهد داشت.

بهروان در ادامه در خصوص برنامه فدراسیون برای بررسی وضعیت حرفه ای باشگاه ها اظهار داشت: در حال بررسی وضعیت باشگاه ها هستیم. باشگاه ها باید شرایط مجوز حرفه ای را کسب کنند تا بتوانند در مسابقات شرکت کنند. ما از اتحادیه فوتبال هم خواسته ایم که در این راه به باشگاه ها کمک کنند و به آنها مشاوره لازم را بدهند. از استاندارها هم می خواهیم که برای پیشرفت فوتبال در استان هایشان به باشگاه ها کمک کنند. باشگاه ها باید در زمینه داشتن آکادمی فوتبال حرفه ای، تجاری سازی، رفع بدهی های انباشته، و داشتن طراز مالی مثبت اقدامات لازم را انجام دهند. سازه های ورزشی هم در اختیار ادارات کل تربیت بدنی است و آنها هم باید در رفع نواقص ورزشگاه ها کمک کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال چه می شود، گفت: این دو باشگاه فعلا در اختیار دولت هستند اما سرخابی‌ها هم شامل این موارد می شوند. آنها هم باید به وضعیت مالی خود سر و سامان دهند و طراز مالی خود را مثبت کنند. این مسئله شامل حال تیم های دسته اولی هم می شود. اکنون در لیگ برتر اکثر باشگاه ها بدهکار هستند و باید حتما همه بدهی خود را تسویه کنند چون تیم ها با بدهی نمی توانند مجوز حرفه ای بگیرند.

بهروان در خصوص اینکه هر ساله چنین قوانینی وضع می شود که تیم های بدهکار نمی توانند در نقل و انتقالات و لیگ برتر شرکت کنند اما هر فصل باشگاه ها با دور زدن قانون در لیگ شرکت می کنند، گفت: هر سال این قضیه مربوط به کمیته انضباطی می شد اما امسال پای AFC وسط است و آنها هم سازمان لیگ و هم باشگاه ها را رصد می کنند. ما هر سال برای اینکه باشگاه ها به حیات خود ادامه دهند و مردم استان های مختلف بتوانند از فوتبال لذت ببرند کمک می کردیم که باشگاه ها قانون را دور بزنند اما این دفعه دیگر کاری از دست ما ساخته نیست و هر باشگاهی بدهی داشته باشد باید این بدهی را تسویه کند و دیگر از دادن امضاهای بدون پشتوانه و چک های بی محل خبری نخواهد بود. حتما باید رضایت شاکیان جلب شود و طراز مالی مثبت شود.