- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

توان جابه‌جایی سالانه ۷۵۰ هزار مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج ‌فارس عسلویه

به گزارش عسلویه نیوز، سید‌پیروز موسوی ‌در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی همواره از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد و صنعت ایران اسلامی برخوردار بوده و در سال جهاد اقتصادی این منطقه اهمیت دوچندانی پیدا کرده است و باید در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی حرکت کنیم.
وی افزود: بدون شک پارس جنوبی دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است و معرفی این قابیلت‌ها و اطلاع‌رسانی در مورد امکانات و امتیازات سرمایه‌گذاری در این منطقه موجب افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه میشود.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به اهمیت ویژه مجتمع بندری پارس خاطرنشان کرد: این مجتمع بندری در امر صادرات و واردات بسیار ارزشمند است و شرایط جالب‌توجه و منحصربه‌فرد این مجتمع بندری در ایران بی‌نظیر است و امکانات و توانمندی مجتمع بندری پارس بسیار اهمیت دارد.
موسوی در تشریح ویژگی‌های این مجتمع بندری تصریح کرد: مجتمع بندری پارس به منظور صادرات و واردات با دو حوضچه خدماتی و پتروشیمی فعال است و قابلیت پهلوگیری کشتی‌هایی با عمق آبخور ۱۸ متر را دارد و‌ دارای ظرفیت ۸۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: وجود سواحل عمیق و مناسب برای کشتیرانی، جانمایی پایانه بار و مسافر با داشتن کاربری‌های متنوع خدماتی مرتبط با امر حمل و نقل بار و مسافر میز از دیگر امتیازات و قابلیت‌های این منطقه است.
مدیرعامل پارس جنوبی از توان جابه‌جایی سالانه ۷۵۰ هزار مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه خبر داد و گفت: فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس با توان جابه‌جایی ۷۵۰ هزار نفر مسافر در سال به عنوان مجهزترین فرودگاه کشور بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی است و بدون تردید با این ظرفیت‌ها می‌توانیم در جذب سرمایه‌گذاران به موفقیت‌های اساسی برسیم.
موسوی اظهار داشت: هم‌اکنون وزارت نفت و دولت با تمام توان برای تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست ساخت تلاش می‌کنند و بعد از سفر مقام معظم رهبری به عسلویه نیز شاهد انگیزه دوچندان نیروها هستیم و اطمینان داریم در موعد مقرر شاهد راه‌اندازی فازها خواهیم بود.
وی اضافه کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده است تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا در این عرصه و جهاد به عنوان پیشانی و خط مقدم آن بتوانیم در تمام بخش‌های اقتصادی، کشورمان را توسعه دهیم.
این مقام مسئول عنوان داشت: هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم و باید دست به دست هم داده و در مسیر رشد و تعالی منطقه ویژه ‌همت مضاعف داشته باشیم.