- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی: ۴۰ هزارنفر در پارس جنوبی استخدام خواهند شد

موسوی: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف شش ماهه اول امسال حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار نیروی انسانی در فازهای جدید پارس مشغول به کار شوند

هم‌اکنون ۸ فاز پارس مطابق با زمان و برنامه‌ریزی پیش می‌رود و ۲ فاز هم جلوتر از برنامه در حرکت است

منطقه ویژه انرژی پارس موظف است ۵۰ درصد نیروی انسانی را از نیروهای بومی تأمین کند و هم‌اکنون از ۵۳ هزار نیروی حاضر در پروژه‌ها ۳۶ درصد از افراد بومی هستند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ارتباط با وضعیت پارس شمالی عنوان کرد: با توجه به این‌که اکنون برداشت از میدان‌های مشترک گازی اولویت اصلی ما محسوب می‌شود از آنجا که پارس شمالی میدانی غیرمشترک محسوب می‌شود جزو اولویت‌های کاری ما قرار نمی گیرد و ان‌شاءالله بهره‌برداری از آن هم به وقت خود صورت خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار «ایران» پیروز موسوی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای جذب نیروی انسانی هم توضیح داد: براساس مصوبات دولتی این سازمان موظف است که ۵۰ درصد از نیروی انسانی خود را از میان نیروهای بومی تأمین کند. اکنون هم ۵۳ هزار نفر نیروی شاغل در پروژه‌های مختلف حضور دارند که از این میان ۳۶ درصد نیروی بومی هستند و ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با توسعه‌ فازهای باقی مانده گام‌های بیشتری در راستای اجرای مصوبه دولت برداریم.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه در تشریح فعالیت‌های ۳۵ ماهه سازمان متبوع خود عنوان کرد: اکنون فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ در حال اجرا هستند و مطابق با زمان و برنامه‌ریزی قبلی پیش می‌روند دو فاز هم جلوتر از برنامه در حال حرکت است و خوشبختانه وضعیت به گونه‌ای است که بطور موازی تمام طرح‌های توسعه‌ای ما در حال پیشرفت هستند و ما پیش‌بینی می‌کنیم ظرف شش ماهه اول امسال حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار نیروی انسانی در فازهای جدید این منطقه مشغول به فعالیت شوند.
موسوی در پایان صحبت‌های خود در این نشست در ارتباط با حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی پارس توضیح داد: در سال ۸۹ حدود ۱۱ میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری شد که این رقم در سال جاری به ۱۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه‌ پارس جنوبی افزایش خواهد یافت. همچنین طی سال‌های گذشته نزدیک به ۳۹ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.