- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

لایروبی ۳۰ کیلومتر از شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از لایروبی ۳۰ کیلومتر از شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش خبر داد.

خبرگزاری فارس: لایروبی 30 کیلومتر از شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی‌ شامگاه دوشنبه در نشست با بخشدار آبپخش اظهار داشت: آبیاری مطلوب نخیلات و اراضی کشاورزی یکی از خواسته‌های مهم کشاورزان مناطق مختلف از شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر است که در این زمینه اهتمام ویژه داریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ایجاد بستر و شرایط مناسب برای اجرای فرآیند آبیاری از اقدامات مهمی است که این شرکت در دو سال گذشته با تمام توان برای دستیابی به آن کوشیده است.

موسوی لایروبی کانال‌های آبیاری را امری ضروری قلمداد کرد و افزود: لایروبی کانال‌های آبیاری سبب افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری و جلوگیری از هدررفت منابع محدود و با ارزش آبیاری می‌شود و در دو سال گذشته بیشترین توان را در لایروبی کانال‌های شبکه آبیاری آبپخش به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: از ۲۵ فروردین ماه شاهد اجرای فاز اول لایروبی کانال‌های آبیاری شبکه بوده‌ایم و به کشاورزان قول مساعد می‌دهیم با نظارت دقیق و شبانه‌روزی زمینه‌ساز اجرای هرچه بهتر این طرح به منظور رضایت کشاورزان منطقه باشیم.

این مسئول در ارتباط با وضعیت و میزان عملکرد شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در فاز اول لایروبی شبکه‌های آبیاری بیان کرد: در فاز اول این طرح شاهد لایروبی ۳۰ کیلومتر از کانال‌های شبکه آبیاری دشتستان در آبپخش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” مزین کرده‌اند تمام تلاش و توان خود را برای آبیاری هرچه بهتر نخیلات و جلب رضایت کشاورزان به کار می‌گیریم.