- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

استاندار بوشهر: روز ارتش روز نمایش امنیت ایران اسلامی است

به گزارش عسلویه نیوز، محمدحسین جهانبخش‌ در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در بوشهر اظهار داشت: تجربه نشان داده است که امروز برخلاف تصور آنچه در نبرد تعیین‌کننده است، تجهیزات و اسلحه نیست بلکه نیروی انسانی است که امروز ارتش ایران از آن بهره‌مند است.
وی افزود: بر اساس اهداف تعیین شده تا سال ۹۴ نظام سربازی مبتنی بر علوم به روز شده و بکارگیری بهینه سربازان در حوزه‌های تخصصی می‌شود.
استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: اعطای صفت قهرمان از طرف امام به ارتش علاوه بر اینکه مهر تاییدی بر فعالیت‌ها و عملکرد ارتش است به عنوان یک تکلیف برای حفظ جایگاه ارتش قهرمان نیز محسوب می‌شود.
جهانبخش با بیان اینکه خودباوری و خوداتکایی رمز پیروزی و غلبه بر تحریم‌هاست، گفت: ارتش جمهوری اسلامی تحولات فراوانی را در سه دهه بعد از انقلاب داشته که دلدادگی به اسلام، ولایت فقیه، امام و رهبر معظم انقلاب بخش مهمی از این تحول بود.
وی عنوان داشت: کارآمدی، خودکفایی، دکترین و راهبردها از دیگر ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی است.
استاندار بوشهر اظهار داشت: خودباوری در سطح منطقه و جهان و ام‌القرای جهان اسلامی شدن از ویژگی‌های مهم و رمز ماندگاری ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
جهانبخش با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز عزت و اقتدار ایران در پرتو جهاد جهادگران و رزم‌آوران ارتش است، خاطر‌نشان کرد: یکی از جلوه‌های ارتش سازماندهی، پشتیبانی و بکارگیری ۲٫۵ میلیون سرباز، افسر و مقامات بالاتر در جبهه‌های نبرد بوده است.
استاندار بوشهر گفت: بزرگ‌ترین افتخار ارتش متوقف کردن دشمن قبل از رسیدن به اهداف است.
جهانبخش اضافه کرد: ارتش ایران در دوران دفاع مقدس و بعد از آن با مطالعه دقیق و کارشناسی نبردهای آمریکا، نقاط ضعف و قوت نیروهای ائتلاف را شناسایی کرد.
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی در منطقه و جهان جلوه‌ای از وعده‌های الهی است، اظهار داشت: صلابت نیروهای مسلح و حمایت مردم همیشه سرافراز از نظام، انقلاب و ولایت می‌تواند دولت را در تحولات مختلف در منطقه کمک کند. استاندار بوشهر تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی ارتش و نیروهای مسلح، آمادگی رزمی هر یگان نظامی و آموزشی برای کسب مهارت‌های حرفه‌ای در سطح مطلوب است.
جهانبخش ادامه داد: اهمیت نیروی واکنش سریع و تکاوران در آینده دوچندان می‌شود، بنابراین ارتشیان باید آمادگی لازم برای ماموریت‌های مختلف را کسب کنند.
وی بیان داشت: خودباوری، امت، ملت، ارتش و نیروهای مسلح رمز پیروزی و غلبه بر تحریم‌های مختلف از سوی دشمنان است.
استاندار بوشهر عنوان داشت: ارتش جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانست خود را بازیابد و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و فرار مستشاران فرصت را برای خودباوری و اعتماد به نفس به همراه اتکا به خداوند برای همه عرصه‌های فراهم کرد.
جهانبخش اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس فرصت دیگری برای خودباوری ارتش و آغاز فعالیت‌های بهینه‌سازی، مشابه‌سازی در وزارت دفاع و بروز خلاقیت‌های جدید جلوه‌ای از خودباوری ارتش بود.