- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

خبرخوش: «جزیره ابوموسی» منطقه نمونه گردشگری شد/ هر ایرانی باید عکس یادگاری در «ابوموسی» داشته باشد

در همین رابطه، سازمان میراث‌ فرهنگی مشوق‌هایی را با هدف تسهیل سفر هم‌وطنان به جزیره ابوموسی در نظر خواهد گرفت.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور گفت: در سفر هفته گذشته هیات دولت به استان هرمزگان، تبدیل جزیره ابوموسی به منطقه نمونه گردشگری تصویب شد.

به گزارش عصرایران به نقل از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، «سید حسن موسوی» ضمن اعلام این خبر افزود: در همین رابطه، سازمان میراث‌ فرهنگی مشوق‌هایی را با هدف تسهیل سفر هم‌وطنان به این جزیره در نظر خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: جزیره ابوموسی یکی از جزایر زیبای ایرانی است که امیدوارم تصویب تبدیل آن به منطقه نمونه گردشگری از سوی هیات دولت باعث افزایش میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره شود.

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در ادامه گفت: همچنین در این سفر هیات دولت با تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در بندر لنگه موافقت شد.

وی اضافه کرد: با توافق هیات دولت، زیرساخت‌های گردشگری بندر لنگه از محل اعتبارات منطقه آزاد تجاری کیش تکمیل خواهد شد.

یادآور می‌شود، هیات دولت در نود و نهمین سفر استانی خود هفته گذشته در هرمزگان حضور یافت.
عصرایران که پیش از این پیشنهاد تبدیل جزیره ابوموسی به یک قطب گردشگری را مطرح کرده بود اقدام دولت در تبدیل این جزیره ایرانی به منطقه آزاد گردشگری را شایسته تقدیر و اقدامی عملی برای تثبیت حاکمیت ایران بر این قطعه از خاک میهن می داند و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری رسانه ای در این خصوص با مسوولان محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می نماید.

باید هر ایرانی عکس یادگاری در “ابوموسی” داشته باشد

سید حسن موسوی همچنین در گفت و گو با فارس گفت: با سوبسیدهایی که برای سفر به جزیره “ابوموسی” لحاظ خواهد شد باید هر ایرانی عکس یادگاری در این جزیره داشته باشد.

وی در ادامه افزود: باید تمام ایرانیان به این جزیره زیبا سفر کنند و از جاذبه‌های بکر آن بهره ببرند با تسهیلاتی که در نظر خواهیم گرفت هر ایرانی باید با سفر به جزیره ابوموسی، عکسی یادگاری از این جزیره داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که با تصویب تبدیل جزیره ابوموسی به منطقه نمونه گردشگری و ورود سرمایه‌گذاران به این منطقه، گردشگری در این جزیره نیز رونق بگیرد.

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در ادامه از برپایی تور ویژه خبرنگاران حوزه گردشگری برای نخستین‌بار به جزیره ابوموسی خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، جاذبه‌های این جزیره به خوبی به مردم معرفی شود تا شاهد رشد توریست در این منطقه باشیم.

عصرایران