- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ایهود باراک: هیچ تضمینی برای عدم حمله به ایران حتی در طول مذاکرات نداده ایم!

اسراییل در حالی از ندادن تضمین برای عدم حمله به ایران سخن می گوید که اتفاقا جمهوری اسلامی ایران بارها تضمین و هشدار داده است که در صورت حمله هر کشور خارجی به قلمروی خود پاسخی قاطع و پشیمان کننده به متجاوزان خواهد داد.

ایهود باراک وزیر دفاع اسراییل در واکنش به پایان مرحله نخست گفتگوهای ایران و اعضای گروه ۱+۵ در استانبول ترکیه گفت: تل آویو هیچ تضمینی به واشنگتن برای عدم حمله به ایران حتی در طول مذاکرات اعضای ۱+۵ با ایران نداده است.

به گزارش عصر ایران باراک با اشاره به اینکه از نظر او “گفتگوهای ایران با قدرت های جهانی بی حاصل خواهد بود” ، افزود : با این حال اگر این پیش بینی من اشتباه بود خوشحال خواهم شد.

باراک در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با تکرار این مساله که از نظر دولت تل آویو مذاکرات باید با یک نتیجه مشخص و آن هم “متوقف کردن برنامه هسته ای ایران” پایان یابد ، افزود : زمانی که صرف این مذاکرات می شود بسیار با ارزش است.

باراک در ادامه اعطای زمان ۵ هفته ای به ایران برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در بغداد را جایزه ای از سوی اعضای ۱+۵ به ایران دانست و گفت ایران در طی این مدت به فعالیت های هسته ای خود ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع  اسراییل این اظهارات را در آمریکا و پیش از دیدار با لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا بیان کرد.

گفتنی است اسراییل در حالی از ندادن تضمین برای عدم حمله به ایران سخن می گوید که اتفاقا جمهوری اسلامی ایران بارها تضمین و هشدار داده است که در صورت حمله هر کشور خارجی به قلمروی خود پاسخی قاطع و پشیمان کننده به متجاوزان خواهد داد.
 
 اسراییل از مثبت بودن دور جدید گفتگوهای هسته ای بین ایران و اعضای ۱+۵ ابراز ناخرسندی می کند و این در حالی است که هم ایران و هم دیگر اعضای گروه ۱+۵ از نتایج مذاکرات اخیر در استانبول ابراز رضایت کرده اند.