- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گواردیولا: بازی امشب برای صعود به فینال است

باشگاه فوتبال بارسلونا اسپانیا در دور رفت از مرحله نیمه پایانی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه استنفورد بریج لندن به مصاف چلسی می رود.


    بارسلونا برای پنجمین سال پیاپی در این مرحله از رقابتها حضور پیدا کرده است. آبی پوشان لندنی نیز در نظر دارند امشب در دیدار خانگی خود انتقام از بارسلونا را در همین مرحله از رقابتها در سال ۲۰۰۹ بگیرند. بارسلونا در آخرین لحظات با گل اینیستا پیروز میدان بود و لندنی ها خطاهای داور را زیر سئوال برده بودند که چندین پنالتی را نادیده گرفته بود.
پپ گواردیولا سرمربی بارسلونا گفت:« آن بازی مربوط به گذشته است. فکر نمی کنم که آنها قصد انتقام گیری داشته باشند و فقط می آیند تا مثل ما به فینال راه پیدا کنند. وقتی ما بازی را واگذار کنیم، دیگر همه چیز تمام شده و برای یادآوری آن به میدان نمی رویم. در ورزش وقتی می بازید، باخته اید و دیگر بازی تمام شده است.»
هر چند مدافع عنوان قهرمانی روی کاغذ بخت بیشتری برای پیروزی دارد، چلسی در این فصل در همه دیدارهای خانگی خود پیروز میدان بوده است و با روحیه ای بالا به میدان می رود. البته این بازی نود دقیقه دیگر هم دارد که هفته آینده در ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد. این دو تیم ده بار در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر رو در رو شده اند.
گواردیولا افزود:« چلسی همان روحیه را دارد. آنان تقریبا همان بازیکنان کلیدی سال دوهزار و نه را دارند. من واقعا آنان را می ستایم زیرا این نسل شگفت انگیزی از بازیکنان است. آنان شاید یکی دو سال است که نتایج مهمی به دست نیاورده باشند اما از ده سال پیش در لیگ برتر درخشان بازی می کنند و مدام به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود می کنند. آنان به فینال نیز راه یافته اند. این تیم بازیکنانی با استعدادهای انفرادی شگفت انگیز دارد و آنان مدتها است که باهم بازی می کنند و مدام عناوینی کسب می کنند و این درخور توجه است. این تیم همان طرز فکر را دارد و تشنه پیروزی است. »
روبرتو دی ماتئو سرمربی چلسی نیز گفت:« آنها دوست ندارند در مصاف با ما بازی کنند. نتایج قبلی نشان داده است که سبک بازی ما با بازی آنها سازگار نیست. هر دو تیم احترام زیادی برای هم قائلند و ما همه مطمئنیم که دو تیم بزرگ رو در رو قرار خواهند گرفت و ما مشکلات زیادی برایشان ایجاد خواهیم کرد. »