- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

وزیر ارتباطات: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌های داخلی از اینترنت جدا می شوند

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اینترنت به‌صورت ذاتی شبکه‌ای ناامن است تاکید کرد: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌های داخلی از اینترنت جدا خواهند شد.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با راه‌اندازی شبکه ملی و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای بومی این شبکه به بستری امن برای تعاملات دولت الکترونیکی، خدمات ارزش‌افزوده و کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی تبدیل خواهد شد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: بر همین اساس در کنار شبکه ملی اطلاعات، اینترنت به منظور استفاده‌های کاربردی عمومی و دریافت اطلاعات مورد نیاز که در شبکه‌های داخلی در دسترس نیست، استفاده خواهد شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بحث امنیت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌صورت ذاتی حل و فصل خواهد شد در ادامه ابراز کرد: شبکه ملی اطلاعات نیازمند مساعدت تمامی بخش‌ها اعم از خصوصی و دولتی برای محتواسازی است و مسلما در بدو شروع همچون شبکه اینترنت نخواهد بود.

تقی‌پور تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها از جمله میزبانی داده‌ها در داخل کشور در راستای اجرای این شبکه بوده است و انتظار می‌رود با پیاده‌سازی یکپارچه، ملزومات تمامی مسیرها برای اجرای نهایی این شبکه فراهم شود.