- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از پایان تعمیرات اساسی ۱۰ فاز پارس جنوبی تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.
پارس حنوبی4 [1]
علی‌اکبر شعبان‌پور در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز” اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۴۳ درصد گاز کشور را تامین می‌کند و نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی عنوان کرد: با وجود تحریم‌ها شاهد تلاش خوبی در صنعت نفت و پارس جنوبی هستیم و به موفقیت خوبی نیز رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به خودکفایی سازندگان ایرانی در برخی از قطعات مورد نیاز صنعت نفت خاطرنشان کرد: توانایی سازندگان ایرانی بسیار بالا بوده و در نمایشگاه بین‌المللی نیز حضوری ارزشمند داشتند.

شعبان‌پور با اشاره به اهمیت و جایگاه مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پارس جنوبی به عنوان قلب تپنده صنعت نفت همچنان در بخش بهره‌برداری روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد به طوری که در سال گذشته این مجتمع سال بسیار خوبی را در تولید و بهره‌برداری پشت سر گذاشت.

وی اضافه کرد: با پیش‌بینی‌های به موقع که در شش ماهه اول سال صورت گرفت توانستیم تعمیرات و نگهداری را طبق برنامه انجام دهیم، به طوری که در شش ماهه دوم سال که حداکثر مصرف صورت می‌گیرد توانستیم معادل سال ۹۰ تولید داشته باشیم که این مساله بیانگر افزایش ظرفیت، ثبات و پایداری خوب و بسیار بالا است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تعمیرات اساسی نخستین پالایشگاه در سال ۹۲ اذعان داشت: در مجموع طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، تعمیرات اساسی امسال که از پالایشگاه سوم آغاز شده، به ترتیب مطابق برنامه به پیش خواهد رفت و تا پایان شهریورماه تعمیرات اساسی تمام ۱۰ فاز به انجام خواهد رسید.

این مسئول در پایان متذکر شد: تلاش برای افزایش بهره‌وری و تولید حداکثری و توجه به کیفیت تولیدات از اهداف مهم مجموعه مجتمع گاز پارس جنوبی است.