- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جلالیان: سهمیه ملوانی به معنای تقویت قاچاق نیست

عسلویه نیوز؛ برخی به اشتباه ادعا دارند که سهمیه ملوانی ملوانان به معنای تقویت قاچاق است که به هیچ وجه اینگونه نیست و ملوانان از شریف‌ترین اقشار هستند و لفظ قاچاقچی اصلا زیبنده این قشر نیست و ملوانان و صیادان با همه وجود و برای تامین معاش خانواده با همه سختی‌ها به دریا می‌روند تا از طریق دریا نانی تهیه کنند و بر سفره خود بیاورند و نباید این تلقی از ملوانان ایجاد شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:برخی به اشتباه ادعا دارند که سهمیه ملوانی ملوانان به معنای تقویت قاچاق است که به هیچ وجه اینگونه نیست.
به گزارش ارم نیوز ، دکترعسکر جلالیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملوانان از شریف‌ترین اقشار هستند و لفظ قاچاقچی اصلا زیبنده این قشر نیست و ملوانان و صیادان با همه وجود و برای تامین معاش خانواده با همه سختی‌ها به دریا می‌روند تا از طریق دریا نانی تهیه کنند و بر سفره خود بیاورند و نباید این تلقی از ملوانان ایجاد شود.
وی افزود :ملوانان از فقیرترین اقشار جامعه هستند و با وجود سختی کار، از درآمد کمی برخوردارند که اگر قانون ته‌لنجی لغو شود این درآمد ناچیز نیز از بین می‌رود.
جلالیان گفت : مردم استان بوشهر از نجیبت‌ترین مردمان ایران‌ و مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر نیز از نجیب‌ترین مردمان استان هستند و با وجود مشکلاتی که دارند، همواره شاهد کار و تلاش بی‌وقفه توسط مردمان این منطقه هستیم و امیدوارم که همواره شاهد رونق و کار و تلاش مردمان این دیار باشیم.
وی افزود: بیشتر مردم دیر و کنگان به صیادی و ملوانی اشتغال دارند و چشمان این مردم به دریاست و مردم به صورت شبانه‌روزی در گرما و سرما تلاش می‌کنند تا خانواده خود را نجات دهند و از مسئولان انتظار می‌رود همکاری بیشتری با صیادان و ملوانان داشته باشند.
نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس با اشاره به لغو سهمیه ملوانی در استان خاطرنشان کرد: اگر سهمیه ملوانی ملوانان لغو شود در واقع با پدیده‌های ناگواری در جنوب استان روبه‌رو خواهیم شد و انتظار داریم مسئولان دلسوز دولت در این امر همانند گذشته از حقوق مردم دفاع کنند.
وی اضافه کرد: با رئیس جمهور نیز مکاتبه کرده‌ایم و از ایشان انتظار داریم این موضوع را مدیریت کنند تا صیادان و ملوانان بتوانند بدون مشکل به ادامه کار بپردازند تا مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری در منطقه اتفاق نیفتد.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ملوانان از فقیرترین اقشار جامعه هستند و با وجود سختی کار، از درآمد کمی برخوردارند که اگر قانون ته‌لنجی لغو شود این درآمد ناچیز نیز از بین می‌رود و این امر بسیار مشکل‌زا می‌شود.
جلالیان با اشاره به سال جهاد اقتصادی گفت: در سال جهاد اقتصادی باید نسبت به رونق کسب و کار اقدام کنیم و بدون تردید حمایت از ملوانان و صیادان که جمعیت عظیمی از استان بوشهر را تشکیل می‌دهند در رونق اقتصادی تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: دولت با همه توان و ظرفیت برای خدمت‌رسانی به مردم حاضر است و دولت نهم و دهم خدمات بسیار قابل‌توجهی به مردم ارائه کرده و در سطح استان بوشهر نیز شاهد بهترین خدمات هستیم که انتظار داریم باز هم خدمات افزایش یابد تا مردم احساس آرامش کنند.
جلالیان تصریح کرد: برای موفقیت کشور و استان باید دست به دست هم دهیم و باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره ببریم تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.