- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

استاندار بوشهر: کارخانه پسماند بوشهر احداث می‌شود

عسلویه نیوز؛ استاندار بوشهر گفت: امسال با اختصاص اعتبارات ملی و استانی، کارخانه پسماند بوشهر برای انتقال زباله‌های شهرهای استان احداث می‌شود.

به گزارش عسلویه نیوز، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در آیین زنگ زمین پاک در دبستان دخترانه امید انقلاب بوشهر اظهار داشت: سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای احداث این کارخانه اختصاص یافته بود و امسال نیز با اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار دیگر، این کارخانه احداث می‌شود.
وی افزود: پس از جمع‌آوری، زباله‌ها به ۱۰ کیلومتری بوشهر منتقل می‌شود و مشکلات قبلی دفع زباله نیز از بین می‌رود.
استاندار بوشهر با اشاره به ارزش‌های زمین پاک اضافه کرد: ارزش خاک بسیار زیاد است و باید قدر آن را بدانیم.
جهانبخش خاطر‌ نشان کرد: باید در کنار سال جهاد اقتصادی، سال حفاظت از خاک را نیز داشته باشیم تا ارزش‌های مهم خاک بیش از پیش برای مردم تبیین شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این آیین عنوان داشت: همه شهرهای استان بوشهر به سیستم سنج آلودگی هوا مجهز می‌شوند و برای این اقدام یک میلیارد تومان اعتبار نیز هزینه می‌شود.
بهروز اتابک‌زاده افزود: با توجه به گرد و غبار شدیدی که در استان شاهد بودیم وجود این سامانه می‌تواند میزان آلودگی هوا در محیط را مشخص کند.
وی با اشاره به آلایندگی‌های شرکت‌های نفتی و گازی در استان بوشهر‌ اضافه کرد: با همکاری پارس جنوبی، تجهیزات سنجش آلاینده در مناطق نفتی استان بوشهر نیز نصب می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: یکی از معضلات عمده جامعه کنونی، آلودگی هوا، آب و خاک است و باید برای رفع این معظل همه‌گیر برنامه‌ریزی کنیم.
اتابک‌زاده بیان داشت: اگر آلودگی هوا و خاک زیاد شود، بیماری‌های مختلفی نیز در بین مردم رواج پیدا می‌کند.