- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رییس جمهوری لبنان : به اظهارات رهبر ایران اعتماد داریم

میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان در مصاحبه ای با روزنامه لبنانی السفیر از اعتماد دولت بیروت به اظهارات رهبر ایران درباره عدم تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای خبر داد.

به گزارش عصر ایران سلیمان که در جریان یک سفر رسمی به استرالیا سفر کرده است در گفتگویی که روز شنبه در روزنامه السفیر چاپ شده با اشاره به این موضوع گفت : لبنان به اظهارات رهبر ایران درباره عدم تلاش جمهوری اسلامی برای دست یابی به سلاح هسته ای اعتماد دارد.

وی در عین حال افزود که در صورت حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران دولت لبنان هیچ اقدام نظامی را علیه اسراییل انجام نخواهد داد.

سلیمان به طور غیر مستقیم با مخاطب قرار دادن گروه حزب الله لبنان گفت که در لبنان هر اقدامی باید با دستور و صلاحدید دولت باشد و اقدامات یکجانبه قابل پذیرش نیست. هیچ کسی حق ندارد بدون اجازه دولت لبنان دست به اقدامی بزند.
این سخنان سلیمان در واکنش به سوال روزنامه السفیر درباره احتمال اقدام نظامی حزب الله لبنان در حمایت از ایران در صورت حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران بیان شد.

سلیمان افزود: ” تنها در صورتی با اسراییل وارد جنگ خواهیم شد که مورد حمله اسراییل قرار بگیریم.

وی همپنین در پاسخ به پرسش تونی آبوت رهبر حزب مخالف دولت استرالیا درباره نظر دولت بیروت درباره برنامه هسته ای ایران گفت : لبنان مخالف دست یابی ایران به سلاح هسته ای است همان طور که مخالف دست یابی هر کشور دیگر خاورمیانه ای به این نوع سلاح است.

سلیمان افزود:رهبر ایران بارها تاکید کرده است که ایران از منظر شرعی ، اخلاقی و سیاسی مخالف ساخت سلاح هسته ای است.

وی افزود: روابط ما با ایران به گونه ای است که اظهارات رهبر ایران را باور می کنیم اما ادعاهایی از سوی غرب مطرح می شود که ابهاماتی را درباره برنامه هسته ای ایران ایجاد کرده است.اما ایرانی ها همواره در گفتگو با ما می گویند که علاقه ای به ساخت سلاح هسته ای ندارند.