- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فاجعه فاضلاب در محله های جنوبی بوشهر

تا کی باید از کنار این فاضلاب ها که بوی تعفن آن شهر را فرا گرفته است گذشت و کاری جهت رفع این مشکلات نکرد؟ و تا کی شاهد نگاه های چند گانه به قسمت های مختلف شهر باشیم؟

اگر فقط یک بار به محله های جنوبی بوشهر رفته باشید بی شک شاهد فاجعه فاضلاب در آنجا بوده اید و به عینه وضعیت نابسامان آن را مشاهده کرده اید.

 

مردم محله های جنوبی شهر بوشهر سالهاست که از فاضلاب و وضع بسیار بد دفع آن رنج می برند، در زمستان معابر و خیابان ها نیازمند قایق است و رفت و آمد افراد پیاده در بیشتر قسمت های آن ناممکن و در برخی موارد نیز با مشکل فراوان روبه رو است، در تابستان نیز بوی گندآب های آن سلامتی هر موجود زنده ای را به خطر می اندازد.

 

                                 

 

حشراتی که در این محل های مسموم و اطراف این فاضلاب ها جمع می شوند سلامتی انسان ها و حیوانات را به شدت با خطرات عدیده مواجه می سازند و محیط را برای زندگی سالم سخت می نماید.

 

                                  

 

                                  

 

                                  

 

                                  

 

مدت هاست که این احساس در مردم این محله ها به وجود آمده است که مسئولین ما را از خود نمی دانند و برای رفع این معضل عملا کاری عملیاتی، دقیق و کاربردی انجام نداده اند و تنها به برخی کارهای مقطعی بسنده کرده اند.

 

حال سزاست در چند کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر، مظهر قدرت ملی و مایه افتخار مردم ایران زمین و نیز خلیج فارس، محل جولان دادن شیرمردان حماسه و جهاد شاهد این معضلات نازیبا باشیم که چهره شهرمان را زشت و مردم دیارمان را افسرده کرده است باشیم؟

 

هر طور که بخواهیم به این نابسامانی ها نظر کنیم اصلا قابل توجیه و دفاع نیست که مردم محله ها ی تنکگ بوشهر نتوانند در خیابان های خود حتی قدم بزنند و ار حقوق مسلم شهروندی خود استفاده نمایند.

 

تا کی باید از کنار این فاضلاب ها که بوی تعفن آن شهر را فرا گرفته است گذشت و کاری جهت رفع این مشکلات نکرد؟ و تا کی شاهد نگاه های چند گانه به قسمت های مختلف شهر باشیم؟

 

                                   

 

امید است مسئولین با چشم باز و راه کارهای مناسب جهت حل دائمی این نابسامانی ها تلاش کنند و با برطرف کردن این مشکلات گام مؤثری در فضا سازی شهر که یقینا در صنعت توریست و جهانگردی استان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت انجام دهند.

مردم ما بهترین مردم و حق آنها بهترین هاست چه خوب است مسئولین امر حق این مردم خوب و ولایتمدار خود را به نحو احسن ادا کنند و به فرموده مولا علی (ع) خوشا به حال آنان که در طاعت خالق و خدمت مخلوقند./

منبع: دانشجو نیوز