- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی عسلویه

نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی‌ از راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی عسلویه در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش عسلویه نیوز، عسکر جلالیان در بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی در حال ساخت عسلویه اظهار داشت: عسلویه به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی کشور نیازمند توجه بیشتر است و باید امکانات بیشتری برای مردم این شهر و روستاهای اطراف مستقر کنیم تا شاید بتوانیم جبران آلاینده‌های زیست‌محیطی را کرده باشیم.
وی افزود: عسلویه با این نام بزرگی که دارد از داشتن یک بیمارستان محروم است و این امر برای خیلی از مردم قابل‌باور نیست و همه فکر می‌کنند عسلویه چند بیمارستان دارد که اصلا اینطور نیست.
نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه در بهمن ۹۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: با جناب حافظی، رئیس تامین اجتماعی کشور مذاکرات زیادی داشتیم و در آخرین تماسی که داشتیم مقرر شد که در دهه فجر امسال این بیمارستان مورد بهره‌برداری رسمی قرار بگیرد.
جلالیان تصریح کرد: بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه دارای ۳۲ تخت استاندارد و مجهز بوده و بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای احداث این بیمارستان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: از سال ۸۴ عملیات احداث این بیمارستان آغاز شد و تا سال ۸۶ بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از آن زمان تا حدود بهمن سال گذشته این طرح راکد ماند و اعتباری به آن اختصاص داده نشد و این امر موجب نگرانی دلسوزان را فراهم کرد که با پیگیری که انجام دادیم از بهمن سال گذشته مجددا این کار ادامه پیدا کرد و هم‌اکنون عملیات ساختمانی آن در مراحل انتهایی است و تا بهمن امسال، کاملا مجهز می‌شود و در اختیار مردم شریف و نجیب عسلویه قرار می‌گیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های استان بوشهر به ویژه در حوزه راه و ترابری، بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش و حوزه عمران شهری و روستایی اهمیت زیادی دارد و وزارت نفت تلاشی گسترده برای این امر مهم دارد و انتظار همه مردم استان از وزارت نفت و سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی بسیار بالاتر از گذشته است.
جلالیان افزود: در سال جهاد اقتصادی ضرورت دارد که از تمام ظرفیت‌های موجود در منطقه استفاده کنیم و باید برای تکمیل فازهای در دست اجرا فعالیت بیشتری کنیم تا بتوانیم جبران عقب‌ماندگی در برداشت گاز را انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه ویژه در سال جاری برای توسعه و گسترش ورزش در عسلویه نیز تلاش‌هایی خواهد داشت و زمین‌های ورزشی منطقه را تسطیح و بازسازی می‌کند و انتظار می‌رود که چند زمین ورزشی نیز چمن شود.
جلالیان در ادامه با اشاره به مصوبات ارزشمند دولت در سفر سوم اظهار داشت: بعد از سفر سوم دولت که در اواخر بهمن انجام گرفت، به طور مکرر با مسئولان ارشد دولت در ارتباط بودیم و موفق شدیم علاوه بر ۲۹۲ مصوبه‌ای که در جلسه هیئت دولت در استانداری بوشهر تصویب شده، تعداد ۸ مصوبه جدید نیز بگیریم که این مصوبات متعلق به جنوب استان است و اجرای آنها موجب شکوفایی اقتصادی شهرستان‌های جم و دیر و کنگان میشود.
وی در مورد مصوبات جدید گفت: اخذ موافقت راه‌اندازی پلاژ بانوان در ساحل دیر و کنگان، اخذ موافقت احداث مجموعه ورزشی و فرهنگی کارگری شهر دیر، اخذ موافقت احداث اسکله صیادی دیر، اخذ موافقت راه‌اندازی گمرکات سیراف و نایبند، احداث شبکه فاضلاب شهری برای هدایت آب‌های سطحی، مطالعه شیرین‌سازی آب رودخانه مند، اخذ موافقت احداث بزرگراه دوراهک به دژگاه و اخذ موافقت احداث بزرگراه چاهه به سرچشمه از جمله مصوباتی است که بعد از سفر اخذ شده و اجرای آنها در پیشرفت استان بسیار تاثیرگذار است.
جلالیان ابراز داشت: دولت نهم و دهم در خدمت‌رسانی به مردم مناطق مختلف کشور بسیار تلاش داشته است.