- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۳۵۰۰ سهمیه واحد مسکونی به استان بوشهر اختصاص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در بخش مسکن مهر برای سال ۹۰ ، ۳ هزار و ۵۰۰ سهمیه مسکن اختصاص یافته است.

به گزارش عسلویه نیوز، ابراهیم فرزانه پیش از ظهر امروز در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۳ هزار و ۵۰۰ سهمیه برای سال ۸۹ و ۳ هزار و ۵۰۰ سهمیه نیز برای سال ۹۰ به این استان اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: در همین ارتباط تاکنون ۶ هزار و ۵۱۹ پروانه صادر شده و ۶ هزار و ۱۲۶ پرونده نیز به بانک معرفی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان داشت: در سال گذشته تعداد ۸ هزار و ۵۵۴ واحد مسکونی را به بانک‌ها معرفی کردیم و متقاضیان از وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که اختصاص یافته بود، استفاده کردند.
این مقام مسئول در ارتباط با مدت زمان انتظار دریافت این وام‌ها ‌گفت: ظرف دو روز، متقاضیان را به بانک‌ها معرفی کرده و ظرف ۱۵ روز و بدون سپرده‌گذاری این وام‌ها به آنان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه تا پنج ماه گذشته فقط ۲ هزار نفر در استان متقاضی دریافت این وام بودند عنوان داشت: با بسیج عمومی که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان صورت گرفت این رقم هم‌اکنون به ۸ هزار و ۵۵۴ نفر رسیده و ما نیز آمادگی داریم تا پایان شهریور ماه به مردم این وام‌ها را پرداخت کنیم‌.
امام جمعه بوشهر نیز گفت: بنیاد مسکن در عرصه جهاد اقتصادی جایگاه بسیار مهمی دارد و شما با ارزان‌سازی، حفظ کیفیت و انبوه‌سازی مسکن، جهادی اقتصادی کنید.
آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری افزود: استان بوشهر در آستانه تحول عظیمی است و نرخ رشد جمعیتی آن بالا می‌رود و شما مسئولان بنیاد مسکن به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیدکه توسعه جغرافیای مسکن بیشتر از توسعه جغرافیای جمعیتی استان باشد.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن در استان بوشهر به خاطر داشتن روح ولایتمداری، دینی بودن و دانش بالا موجب شده که مردم و مسئولان از این نهاد رضایت داشته باشند.
امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: در عرصه پیشرفت بنیاد مسکن باید یک اتاق فکر و یک همایش بزرگ برای توسعه، تهیه و تأمین مسکن در استان بوشهر طراحی و از طرح‌ها و نظریات کارشناسان و متخصصان استفاده شود.