- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

استاندار بوشهر: اولویت عمرانی در ساخت و سازها با حوزه‌های علمیه است

به گزارش عسلویه نیوز، محمدحسین جهانبخش بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران، معاونان و کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به کمبود فضاهای لازم برای توسعه حوزه‌های علمیه در استان، فعالیت این انجمن که برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر تشکیل شده است، می‌تواند در توسعه این فضاها بسیار تاثیرگذار باشد.
وی افزود: نهضت حوزه‌سازی رویکردی است که باید تبلیغ و نهادینه شود و مظلومیت حوزه‌های علمیه و روحانیت به عنوان پیش‌قراولان انقلاب اسلامی واقعیت تلخی است که باید آن را تغییر دهیم.
استاندار بوشهر ادامه داد: تربیت فقها و شخصیت‌هایی که بتوانند راه بزرگان را ادامه دهند و کشور را در برابر توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بیمه کنند، نیاز امروز و فردای انقلاب است و باید به سمت حوزه‌سازی برویم.
جهانبخش تصریح کرد: ضرورت بسیج همگانی برای ساخت حوزه‌های علمیه به یک امر واجب تبدیل شده است.
استاندار بوشهر با اشاره به ناچیز بودن اعتبارات عمرانی حوزه‌های علمیه استان عنوان داشت: رئیس جمهوری استانداران را موظف کرده است که برای تامین زمین و ساخت حوزه‌های علمیه در استان‌ها اقدام کنند.
جهانبخش اضافه کرد: کار خوبی که در زمینه حوزه‌های علمیه در استان بوشهر به ویژه شهر بوشهر آغاز شده از رشد و شتاب چشمگیری برخوردار‌ و این رشد و پیشرفت الهی بوده و این موفقیت‌ها در ساخت و سازها کم‌نظیر است.
وی بیان داشت: توسعه حوزه‌های علمیه با در دستور کار قرار دادن نهضت حوزه‌های علمیه‌ سازی فقط به استان بوشهر اختصاص ندارد و یک کار زیرساختی و ریشه‌ای برای انقلاب است.
استاندار بوشهر گفت: در سال جهاد اقتصادی توجه به حوزه‌های علمیه ضروری است و متعهد می‌شویم تا جایی که در توان مدیریت ارشد استان باشد حوزه‌های علمیه به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.
جهانبخش در ادامه اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی اولویت عمرانی در ساخت و سازها با حوزه‌های علمیه است و پس از آن تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و مصوبات سفر در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش عالی معصومیه در بوشهر خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل کم‌رغبتی جوانان به تحصیل در حوزه‌های علمیه نبود امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است که راه‌اندازی این مرکز زمینه جذب هرچه بیشتر جوانان را به حوزه‌های علمیه فراهم می‌کند.
استاندار بوشهر افزود: راه‌اندازی این مرکز اتفاق مبارکی در استان است و باید تلاش کنیم این مرکز هرچه سریع‌تر جایگاه خود را در حوزه‌های علمیه پیدا کند.
جهانبخش عنوان داشت: باتوجه به اینکه نبود شغل برای فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه یکی از دغدغه‌های مسئولان حوزه است، سهمیه جذب ۱۴ نفر از فارغ‌التحصیلان حوزه در مقطع کارشناسی در مجموعه استانداری در سطح استان فراهم می‌شود.
وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان باید از این پس در هر نشست شورای اداری استان در ارتباط با پیشرفت خود در زمینه جذب فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علیمه در استان گزارش دهند.