- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تولید نرم‌افزار و سخت‌افزارهای ملی

وزیر ارتباطات از برنامه‌های این وزارتخانه برای تولید نرم‌افزار و سخت‌افزارهای ملی در سال تولید ملی خبر داد.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تولید نرم‌افزار و سخت‌افزارهای ملی

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در خصوص مهمترین اولویت‌های وزارت ارتباطات در سال ۹۱ اظهار داشت: مهمترین اولویت‌ها همان تکالیفی است که در برنامه پنجم توسعه در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: سیاست‌های وزارت ارتباطات در سال ۹۱ سیاست‌هایی است که از قبل داشتیم، تولید نرم‌افزارها باید داخلی شود و اتکا و وابستگی به خارج باید به حداقل برسد.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های وزارت ارتباطات در این راستا افزود: توسعه ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور و ایجاد مراکز داده که در استان‌ها شروع شده و امسال هم با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد، بخشی از اولویت‌های ما در سال ۹۱ است.

تقی‌پور در ادامه گفت: تولید نرم‌افزارها باید داخلی شود و اتکا و وابستگی به خارج باید به حداقل برسد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: با نامگذاری سال ۹۱ به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، کار تولید نرم‌افزارهای ساخت داخل شدت و سرعت بیشتری گرفته و هماهنگی‌هایی با تولیدکنندگان داخلی، تولیدکنندگان نرم‌افزار، سخت‌افزار و سامانه‌ها و خدمات ارزش افزوده صورت گرفته که بتوانیم راهکارها را با هماهنگی خودشان تدوین کرده و به اجرا بگذاریم.

وی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از سخت افزار و نرم افزارهایی که در شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در داخل تولید می‌شود، برای بقیه آنها نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که تا حد امکان آنها نیز در داخل تولید شود.

تقی پور درخصوص شبکه ملی اطلاعات گفت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از شاخه‌های تولید ملی است، این شبکه تمام خدماتی که در اینترنت به صورت جهانی ارائه می‌شود و همچنین اطلاعاتی که در داخل تولید می‌شود را نیز به صورت بومی مدیریت می‌کند.