- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

معلمان امانت‌داران جامعه هستند

امام جمعه آبپخش گفت: معلمان امانت‌داران جامعه هستند.

خبرگزاری فارس: معلمان امانت‌داران جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی یکشنبه‌ شب در نشست با مسئولان ستاد گرامیداشت هفته معلم در آبپخش اظهار داشت: روز معلم یادآور خاطره و ارزش‌های استاد والامقام شهید مرتضی مطهری است و مسئولان مربوطه باید از تمام توان برای بزرگداشت این روز بهره برند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: معلمی یکی از وظایف و رسالت‌‌های مهم انبیاء الهی است و امروزه افرادی که این مسئولیت را بر عهده دارند باید به خود افتخار کنند و به سپردن این مسئولیت به ایشان بر خود ببالند.

رضایی وظیفه معلمان را یکی از خطیر و سنگین توصیف کرد و ابراز داشت: امروز معلمان وظیفه انسان‌سازی و رشد و کمال انسان‌ها را بر عهده دارند.

وی در همین ارتباط ادامه داد: معلمان و دبیران باید کودکان و نوجوانانی که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند را برای حضور فعال و موثر در جامعه اسلامی و خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده کنند.

امام جمعه آبپخش از علم به عنوان کمال انسان یاد کرد و گفت: علم رشد و کمال انسان است و هیچ وقت نمی‌توان آدمی را در رشد و کمال نامحدود ساخت و انسان‌ها باید همواره به دنبال علم‌آموزی و پیشرفت باشند.

رضایی تصریح کرد: برای پیمودن پله‌های رشد و کمال باید کسی دست انسان را بگیرد و او را یاری کند تا دچار خطا و اشتباه نشود و بدون شک بدون راهنمایی انسان در این مسیر دچار خطا و اشتباه خواهد شد.

وی یادآور شد: معلمان گرانقدر امروز در جامعه انسانی این وظایف که از رسالت‌های مهم انبیاست را بر عهده دارند و باید انسان را در مسیر پرتلاطم زندگی به سوی پیشرفت و تعالی راهنمایی کنند.

امام جمعه آبپخش در ارتباط با ارزش و جایگاه مقام معلم در جامعه تاکید کرد: ارزش و منزلت شغل معلمی بسیار بالاست و افرادی که این شغل را همانند سایر مشاغل می‌پندارند، توجهی به جایگاه علم ندارند.

رضایی معلمان را امانتداران جامعه دانست و بیان داشت: در شغل مقدس معلمی افراد امانتداران جامعه هستند و آینده‌سازان جامعه امانت‌هایی هستند که آنها در دست دارند، امانت‌هایی که با سایر امانات بسیار متفاوت هستند و صاحبان ایشان خواستار رشد و ترقی امانت خود هستند.

این مسئول متذکر شد: بالاترین توشه‌ای که معلمان می‌توانند برای خود ذخیره کنند رضایت الهی است و اگر با اخلاص پا در این عرصه بگذاریم بدون شک رضایت الهی را به دنبال خواهد داشت.