- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

صرفه‌جویی ۶ میلیارد ریالی در پتروشیمی پارس در عسلویه

به گزارش “عسلویه نیوز“محمد قنبریان ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پتروشیمی پارس از شرکت‌های موفق در منطقه ویژه پارس جنوبی است و این شرکت در دو سال اخیر با رشد و جهش خوبی در تولید مواجه بوده و در سال جهاد اقتصادی نیز روند رو به رشد این مجموعه تداوم خواهد داشت.
وی افزود: شرکت پتروشیمی پارس در سال جهاد اقتصادی با راهبرد “تولید اقتصادی، تفکر سیستمی و مدیریت علمی ” در راستای تثبیت و تامین آرمان برترین تولید‌کننده مواد پایه و سوخت پاک در صنعت پتروشیمی کشور تلاش می‌کند و انتظار داریم که بتوانیم به اهداف از قبل تعیین‌شده برسیم.‌
رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی پارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد صرفه‌جویی‌های ارزشمندی در پتروشیمی پارس بودیم به ویژه در نیمه دوم سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر مواد مصرفی بودیم.
قنبریان از صرفه‌جویی ۶ میلیارد ریالی در پتروشیمی پارس خبر داد و گفت: شرکت پتروشیمی پارس در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۹ موفق شد، ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در مصرف حامل‌های انرژی در واحد‌های تولیدی صرفه‌جویی کند.‌
وی ادامه داد: راه‌اندازی واحد مدیریت و کنترل انرژی در این پتروشیمی بسیار ارزشمند بوده و سبب شد که مصرف حامل‌های انرژی در شرکت مورد پایش دقیق قرار بگیرد و کمیته انرژی وظیفه مقایسه میزان مصرف حامل‌های انرژی با میزان مجاز در طراحی واحدها را بر عهده گرفت و این امر در صرفه‌جویی بسیار موثر بوده است.
قنبریان عنوان داشت: ایجاد تغییرات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و فرآیندی در واحدهای تولیدی و جلوگیری از هدر رفتن منابع انرژی در پتروشیمی پارس با کیفیت مطلوبی انجام شد و این امر سبب شد که در زمینه بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی در واحد‌های تولیدی به موفقیت زیادی برسیم.
وی افزود: در سال همت مضاعف و کار مضاعف با اجرایی کردن راهکارهای ارائه شده توسط کمیته انرژی و تلاش کارکنان، شاهد مصرف بهینه حامل‌های انرژی و صرفه‌جویی اقتصادی بیش از ۶ میلیارد ریال بودیم و بدون تردید در سال جهاد اقتصادی نیز این روند تداوم خواهد داشت.
رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی پارس گفت: شرکت پتروشیمی پارس جزو صنایع مادر در شرکت‌های پتروشیمی و از تامین‌کنندگان اصلی مواد اولیه بسیاری از صنایع کشور و جهان محسوب می‌شود و واحد استایرن‌منومر این شرکت در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ گشایش یافته است و از بزرگ‌ترین واحدهای تولید استایرن‌منومر با خلوص بالا در جهان است.
قنبریان ابراز داشت: استایرن‌منومر در صنایع پایین‌ دستی به منظور تولید پلیاستایرن، لاستیک sbr، رزین‌های abs و san، رزین‌های مبدل یونی، انواع چسب و صنایع نساجی و غیره استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال باید نهایت تلاش خود را برای رونق و رشد بیشتر این مجموعه به کار ببندیم و هیچ فرصتی را نباید از دست بدهیم.