- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

استاندار بوشهر: مظلومیت‌زدایی از چهره فرهنگ نیازمند تلاش جهادگونه است

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در نشست با اساتید بسیجی استان اظهار داشت: همه اقشار جامعه باید برای رفع مظلومیت از چهره فرهنگ همت کنند اما مسئولیت اساتید‌ به ویژه اساتید بسیجی در این زمینه بیش از دیگران است.
وی افزود: در کشوری که مدعی ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی است، فرهنگ در مظلومیت به سر می‌برد و این وظیفه اساتید بسیجی است که این مساله را آسیب‌شناسی کنند.
استاندار بوشهر بیان داشت: اگرچه امروز در بخش تئوری عرصه‌های علم و فناوری پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و گوی سبقت را حتی از تولیدکنندگان این علوم ربوده‌ایم اما با جایگاه حقیقی ایران و ایرانی فاصله داریم.
وی با بیان اینکه پژوهش‌های نظری از آفت‌های دانشگاه‌های ما است، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید با فاصله گرفتن از پژوهش‌های کتابخانه‌ای در مسیر پژوهش‌های دانش‌بنیان و کاربردی به ویژه در حوزه فرهنگ گام‌های موثری بردارند.
جهانبخش اضافه کرد: اساتید بسیجی باید به سمتی بروند که با پژوهش‌های دانش‌بناین و تقویت بال‌های ایمان و تعهد و علم ضعف‌های موجود در عرصه‌های علمی را به نقاط قوت تبدیل کنند.
وی عنوان داشت: اساتید بسیجی باید نقش هدایت‌کننده و تاثیرگذار را در جامعه علمی داشته باشند و دانشجویان را به سوی تعالی هدایت کنند به گونه‌ای که دانشگاه‌ها توسط این اساتید احیا شود.
جهانبخش بیان داشت: اساتید زمانی بسیجی واقعی هستند که تاثیرگذاری لازم را در دانشگاه‌ها داشته باشند در غیر این صورت نتوانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند.
استاندار بوشهر با تاکید بر تعالی و جامعیت بخشی به دانشگاه و دانشجو گفت: دانشگاه و اساتید باید پناهگاهی مطمئن برای دانشجویان باشند.
مسئول بسیج اساتید استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: در بین جامعه عظیم بسیجی جایگاه انسان‌های صاحب علم و دانش و تعلیم و تربیت از دیگران نمایان‌تر و مسئولیت‌شان نیز سنگین‌تر است.
عبدالکریم جمیری افزود: حضور اساتید بسیجی در مجموعه دانشگاه‌ها برکات زیادی برای فضای علمی استان و کشور داشته است.
وی ادامه داد: اساتید بسیجی دل در گرو دین دارند فرماندهان دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی هستند.
جمیری تصریح کرد: انتظار جامعه بسیج اساتید از مسئولان این است که فضای مناسبی برای ارتقا کمی و کیفی عرصه‌های علمی و فرهنگی ایجاد کنند تا بتوانند وظیفه خود را در اعتلای نظام به انجام برسانند.