- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تعمیر مخلوط‌کن گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی

برای نخستین‌بار مخلوط‌کن گازی در تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی تعمیر شد.پارس جنوبی2 [1]
به گزارش ” عسلویه نیوز”  تکنسین ارشد کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین‌بار در مجتمع گازی و به همت همکاران کارگاه، جوش‌کاری پالایشگاه سوم، مخلوط‌کن گازی(متان و پروپان) در زمان تعمیرات اساسی تعمیر شد.

محسن ظهرابی افزود: این نوع مخلوط‌کن به دلیل فشار و سرعت بالای سیار و تولید جریان مغشوش، همواره با ارتعاش زیاد در سرویس است، به همین خاطر نیاز به تقویت و بهینه‌سازی دارد که خوشبختانه این کار با موفقیت در کارگاه جوشکاری پالایشگاه سوم انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: ما در تعمیر این مخلوط‌کن به دلیل عدم وجود نقشه‌ سازنده، با همکاری بازرسی فنی، کارگاه جوشکاری و مبدل کارگاه پالایشگاه سوم وارد حوزه‌ مهندسی معکوس شدیم و با اقدامی ابتکاری شابلون تمامی تیغه‌های داخلی مخلوط‌کن گازی را از ورق استنسیل استیل ساختیم.

ظهرابی با اشاره به تعمیر این مخلوط‌کن برای اولین‌بار در مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: ما برای اولین‌بار این مخلوط‌کن را در مجتمع تعمیر کردیم و اقدامات اصلاحی‌ خیلی خوبی روی آن انجام دادیم که از آن جمله می‌توان از افزایش استحکام تمامی قطعات، تقویت جوش‌ها و اتصالات داخلی، به دو یا سه‌برابر حد قبلی برای جلوگیری از شکسته شدن تیغه‌ها و صدمه‌زدن به کمپرسورهای انتقال گاز نام برد.