- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آمادگی ‌پارس جنوبی برای اجرای ‌پروژه‌های زیست محیطی‌

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ‌از ‌آمادگی سازمان منطقه ویژه پارس برای اجرای موفق طرح‌ها و پروژه‌های زیست محیطی ‌خبر داد.نصوری1 [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز”  مسعود نصوری صبح امروز در نشست تخصصی بررسی مدیریت زیست‌محیطی در صنایع نفتی حوزه خلیج فارس اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در حوزه صنعت نفت و گاز است و شاهد پیشرفت‌های خوبی در این منطقه هستیم.

وی افزود: رعایت مسایل زیست‌محیطی در پارس جنوبی اهمیت زیادی دارد و در این راستا نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با تببین اهداف و رسالت‌های سازمان منطقه ویژه پارس در حوزه زیست محیطی و اجتماعی خاطرنشان کرد: صنعت نفت همواره بر رعایت الگو و مدل توسعه همه جانبه تاکید دارد و در این راستا همگام با اجرای پروژه‌های نفت و گازی در منطقه ویژه پارس تمامی مسایل زیست محیطی مورد لحاظ قرار گرفته است.

نصوری تصریح کرد: گسترش و توسعه جنگل‌های حرا در خلیج فارس و کنار تاسیسات نفت و گازی در منطقه ویژه پارس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در راستای حفاظت از محیط زیست در حوزه خلیج فارس است که با جدیت در حال انجام و پیگیری است.

وی با تقدیر از حضور کارشناسان و متخصصان موسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن(JICA) در منطقه ویژه پارس از آمادگی سازمان منطقه ویژه پارس برای اجرای موفق طرح‌ها و پروژه‌های زیست محیطی این گروه بین‌المللی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نشست تخصصی بررسی مدیریت زیست‌محیطی در صنایع نفتی حوزه خلیج فارس با حضور متخصصان موسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن و مدیرن ارشد صنعت نفت در منطقه ویژه پارس با هدف بررسی راهکارهای توسعه متوازن صنعت و محیط زیست در عسلویه برگزار شد.

بررسی میزان آمادگی در شرایط بحران‌های آلودگی نفتی در خلیج فارس، بررسی وضعیت زیست محیطی منطقه ویژه پارس به لحاظ کنترل آلاینده‌های هوا، آب، پساب و مدیریت پسماند از جمله اهداف «جایکا» در منطقه عسلویه است.