- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تائید مطالعات زیست محیطی طرح فاز ۱۹ پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از تائید مطالعات زیست محیطی طرح فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر دادپارس حنوبی4 [1]
به گزارش  عسلویه نیوز” حمیدرضا مسعودی در بازدید از طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اظهار داشت: فاز ۱۹ پارس جنوبی از فازهای مهم و ارزشمند در پارس جنوبی است و برای تکمیل این طرح نهایت تلاش خود را به کار می‌بندیم.

وی افزود: رعایت مسایل زیست‌محیطی در پارس جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است و برای تحقق این مهم اهتمام ویژه‌ای داریم.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از تائید مطالعات زیست محیطی طرح فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی که پیش‌تر انجام شده بود، مورد تائید نهائی سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان بوشهر قرار گرفت.

مسعودی تصریح کرد: طرح توسعه فاز ۱۹ نخستین پروژه از طرح‌های ۳۵ ماهه و دومین طرح توسعه‌ای در منطقه پارس ۲ است که موفق به اخذ این تائیدیه می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اضافه کرد: این طرح شامل “تاسیسات بخش خشکی بالغ بر ۲۱۶ هکتار در شرق شهرستان کنگان و تاسیسات دریایی مشتمل بر ۴ سکوی دریایی، ۴ رشته خط لوله ۳۲ و ۴ اینچ مجموعاً به طول ۲۳۰ کیلومتر ،۲ رشته خط لوله ۱۸ اینچ درون میدانی به طول ۱۴ کیلومتر و مجموعا ۲۱ حلقه چاه” است.

وی ابراز داشت: این طرح یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های در دست احداث در منطقه پارس جنوبی به شمار می‌آید که تنوع محیط‌های جغرافیائی در بخش‌های خشکی و دریا، یکپارچه سازی نتایج مطالعات را با مشکل مواجه می‌ساخت.

مسعودی گفت: بر این اساس، مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در این طرح به‌صورت یکپارچه و در بخش‌های مختلف توسط یک تیم منسجم از مشاوران و متخصصان داخلی انجام شده است که در نوع خود اقدامی کم‌سابقه به شمار می‌آید.

وی ضمن تقدیر از کارکنان طرح توسعه فاز ۱۹ و همچنین پیمانکاران و مشاوران در کسب این موفقیت ارزشمند افزود: رعایت همه جانبه قوانین زیست محیطی به عنوان اولویتی اساسی در روند ساخت و توسعه پروژه مورد توجه ویژه قرار دارد و بر این باور هستیم که توجه به حفظ منابع ارزشمند زیست محیطی همگام با فرایند توسعه گامی مهم در راستای رشد و بالندگی صنعت نفت و در نهایت دستیابی به نظام توسعه پایدار خواهد بود.