- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تعداد دانش آموزان خارجی در استان بوشهر

مسوول کمیساریای عالی امور پناهندگان در ایران گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران زمینه تحصیل ۳۲۰هزار دانش آموز اتباع خارجی را در این کشور فراهم کرده است.

به گزارش «عسلویه نیوز» جورج ووددرحاشیه همایش دانش آموزان افغان مشغول به تحصیل دراستان بوشهر افزود: هم اکنون حمایت اصلی از آموزش و تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی برعهده دولت جمهوری اسلامی است و ایران زمینه بهره مندی از تحصیلات را برای آنان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: کمک های کمیساریای عالی امور پناهندگان به نحوی تکمیل کننده حمایت های دولت ایران است و کمک های ما در قبال خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران همانند قطره ای در مقابل دریاست.

وود بیان کرد: بنابراین تمرکز کمیساریای عالی امور پناهندگان در ایران روی اقشار و دانش آموزان آسیب پذیر است و خدمات رسانی ما به این دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود.

وی یادآور شد: بیشترین دانش آموزان اتباع خارجی در جمهوری اسلامی از کشورهای افغانستان و عراق هستند.

مسوول کمیساریای عالی امور پناهندگان در ایران بیان کرد: این کمیساریا به برگزاری دوره های سواد آموزی برای اتباع خارجی با همکاری آموزش و پرورش، توزیع اقلام آموزشی، نوشت افزار برای دانش آموزان آسیب پذیر، تجهیزات مدارس و ساخت مدرسه در بعضی از استان هایی که جمعیت دانش آموزی خارجی زیادی دارند، اقدام کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰دانش آموز اتباع خارجی در دوره های مختلف تحصیلی در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

خلیل رضایی افزود: همه امکانات آموزشی برای این دانش آموزان مهیاست و در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول تحصیل هستند.

وی یادآور شد: بیشترین دانش آموزان اتباع خارجی از کشورهای افغانستان و عراق هستند