- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش نیروی کار پارس جنوبی به ۱۰۰ هزار نفر

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان قطب اقتصادی کشور شناخته شده و در سال جهاد اقتصادی وظیفه سنگینی بر دوش مسئولان پارس جنوبی است و امیدوار هستیم شاهد پیشرفت بیشتری در این منطقه باشیم.
وی افزود: جذب نیروی انسانی جدید در سال ۹۰ با شتاب بیشتری انجام خواهد شد و تمام تلاش مسئولان منطقه ویژه در سال جدید، اجرای مصوبه ۵۰ درصدی نیروهای بومی است و این امر نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری در استان دارد.
این مقام مسئول از افزایش نیروی کار پارس جنوبی به ۱۰۰ هزار نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: با شتاب‌دهی عملیات اجرایی ساخت و توسعه فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی، انتظار می‌رود امسال حجم نیروی انسانی شاغل در منطقه ویژه پارس به ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.
حاجیانی تصریح کرد: با توجه به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و تاکید وزیر نفت و با هماهنگی‌های مدیرعامل این سازمان،‌ حرکت رو به رشد و چشمگیری در حوزه منابع انسانی منطقه ویژه پارس، شکل گرفته است.
وی عنوان داشت: در سال گذشته حرکت‌های مثبت و موثری برای افزایش نیروی انسانی کارآمد در پارس جنوبی آغاز شد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود جمعیت نیروی انسانی شاغل در منطقه ویژه به میزان ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر نسبت به حال حاضر افزایش یابد.
حاجیانی در ادامه به وظایف و ماموریت‌های مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس اشاره کرد و ادامه داد: فرآیند کار در این مدیریت از سه بخش رسیدگی به شکایات کارگران، بازرسی‌هایی که در سطح منطقه صورت می‌گیرد و بخش امور اشتغال تشکیل شده است.
وی عنوان داشت: هدف از برنامه‌ریزی نیروی انسانی در واقع تامین، استخدام و حفظ کارکنانی است که بقا و توسعه سازمان به وجود آنها بستگی دارد و امیدوار هستیم در این مسیر موفق شویم.
مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی ابراز داشت: منابع انسانی مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه‌های یک سازمان، اداره، کارخانه و یا هر مؤسسه است و امروزه نقش و اهمیت نیروی انسانی در فرآیند تولید و ارائه خدمات در جوامع بشری به عنوان مهم‌ترین عامل مشخص شده است.
حاجیانی افزود: سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی و ارتقای کیفیت نیروی شغلی از راهکارهای مهم افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی جامعه است و برای رشد و موفقیت در سازمان منطقه ویژه باید استفاده بهینه را از نیروی انسانی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز و در اوج تحریم‌ها شاهد رشد بسیار خوبی در کشور به ویژه در پارس جنوبی هستیم و دشمنان در واقع تسلیم اراده و ایمان فرزندان ایران اسلامی شده‌اند.