- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اعلام نرخ جدید انواع نان در استان بوشهر‌

به گزارش “عسلویه نیوز” سید‌حسین حسینی‌محمدی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بازرگانی بر اساس دستورالعمل جدید سازمان حمایت از تولید و مصرف‌کنندگان و بر اساس نرخ آرد، قیمت جدید نان‌های تولید را اعلام کرده است.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل جدید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان‌، کمیته استانی پس از تشکیل جلسات متعدد نرخ انواع آرد ۷ درصد ۴ هزار و ۱۰۰ ریال، ۱۲ درصد ۴ هزار و ۲۰۰ ریال، ۱۵ درصد ۴ هزار و ۳۰۰ ریال و ۱۸ درصد را ۴ هزار و ۴۰۰ ریال تعیین کرد.
رئیس سازمان بازرگانی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس این تصمیم‌گیری قیمت نان سنگگ ماشینی ۶۵۰گرمی ۴۰۰ تومان، سنگگ تنوری ۶۵۰ گرمی ۴۷۵تومان، تافتون معمولی ۱۸۰گرمی ۱۱۰تومان، تافتون تنوری ۲۲۰ گرمی ۱۸۰ تومان، تافتون غیر مستقیم ۴۰۰ گرمی ۴۴۰ تومان، لواش تر ۱۶۵ گرمی ۱۰۰ تومان، نان بربری ۵۰۰ گرمی ۴۰۰ تومان، لواش غلطکی سفت یک کیلوگرمی ۶۴۰ تومان، لواش ریزشی نرم یک کیلوگرمی ۵۵۰ تومان و لواش خشک یک کیلوگرمی ۸۵۰ تومان تعیین شده است.
حسینی‌محمدی عنوان داشت: انتظار داریم با توجه به همراهی مردم در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، در راستای اجرای این نرخ‌های جدید هم با سازمان بازرگانی همکاری کنند.
رئیس سازمان بازرگانی استان بوشهر گفت: در سال جاری با تصمیم دولت گندم با قیمت ۳۶۰ تومان از کشاورزان خریداری و با همان قیمت در اختیار کارخانجات تولید آرد قرار داده می‌شود.
وی عنوان داشت: قبل از اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها گندم تحویلی به کارخانجات به صورت دستمزدی و امانی بود.
حسینی‌محمدی گفت: در سال گذشته با اجرای قانون هدفمند‌سازی دولت گندم کیلویی ۳۳۰ تومان خریداری شده از کشاورزان را با قیمت ۲۵۰ تومان در اختیار کارخانجات و شرکت‌های تولیدی قرار می‌داد که این چرخه معیوبی بود و زمینه سود‌جویی عده ای را فراهم می‌کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها خرید گندم اتفاق افتاد یعنی شرکت‌ها و کارخانجات آرد‌سازی مکلف می‌شدند تا گندم را از دولت به قیمت ۲۵۰ تومان و به هر مقدار که بخواهند خرید کنند و منعی هم در میزان خرید وجود نداشت و به تبع آن آرد خود را با قیمت مصوب ۲۹۵ تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌کردند.
رئیس سازمان بازرگانی استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: وجود چرخه‌های معیوب مشکلاتی را در خرید گندم ایجاد می‌کرد و بنابراین در سال جاری دولت تصمیم گرفت قیمت گندم اصلاح شود.
حسینی‌محمدی گفت: بنابراین با این تصمیم دولت قیمت گندم در سال جاری واقعی می‌شود و گندم ۳۶۰تومانی از کشاورزان خریداری می‌شود و با همان قیمت در اختیار کارخانجات تولیدی آرد قرار می‌گیرد.
وی بیان داشت: ضمن اینکه یارانه آن هم برای هر نفر یک هزار تومان ماهیانه به حساب مردم واریز و یارانه نان به عبارتی از ۴ هزار تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافته است.