- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آمریکایی‌ها در خلیج فارس موضع دفاعی دارند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران با اشاره به موضع تدافعی آمریکایی‌ها در خلیج فارس گفت: قادر هستیم با استفاده از توانمندی‌هایمان و بدون اینکه گلوله‌ای شلیک شود، قیمت نفت را افزایش دهیم.

خبرگزاری فارس: توانمندی ایران در عبور از تحریم‌ها و مقابله به مثل / آمریکایی‌ها در خلیج فارس موضع دفاعی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، سردار علی فدوی که برای شرکت در همایش سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس به این شهرستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما از تحریم‌ها استقبال می‌کنیم، چراکه به دلیل برخورداری کشورمان از زیرساخت‌های قابل توجه، تحریم‌ها به مثابه سکوی پرشی برای رشد سریع در همه جنبه‌ها در راستای کاهش وابستگی به خارج است.

وی یادآور شد: دولت‌های دنیای استکبار در حالی دست به تحریم نفت ایران زدند که تبعات این اقدام آنها قبل از آغاز تحریم، گریبانگیر مردم خودشان به ‌ویژه در کشورهای غربی شده است.

فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران ادامه داد: سختی‌هایی که مردم اروپا و آمریکا در دوران ریاضت اقتصادی متحمل می‌شوند در اثر تصمیم‌گیری‌های اشتباه دولت‌های مستکبرشان است، به طوری که سران این کشورها به دلیل خباثت‌هایی که علیه ایران می‌کنند دیگر حتی قادر به تشخیص منافع خودشان هم نیستند.

وی وضعیت بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا را اسفبار دانست و اضافه کرد: پس از صحبت کشورهای اروپایی راجع به تحریم نفتی ایران، دیگر قیمت نفت از ۱۲۰ دلار کاهش نیافته است و این در حالی است که اگر ما از توانمندی‌هایمان استفاده کنیم بدون اینکه گلوله‌ای شلیک شود قیمت نفت بیشتر از این هم خواهد شد.

فدوی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران توانمندی دفاعی و نظامی لازم را برای مقابله به مثل در اختیار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر آمریکایی‌ها در خلیج فارس در موضع دفاعی قرار دارند و مدت زیادی است که از آن‌ها تهدید تهاجمی شنیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها ادعای تأمین امنیت انرژی جهان از طریق حضور در خلیج فارس را دارند، اما ثابت کردند که قادر به این کار نیستند، چراکه وقتی آمریکایی‌ها در سال ۱۳۶۵ وارد خلیج فارس شدند میزان حمله به کشتی‌ها به‌ویژه کشتی‌های نفتی به دو برابر افزایش یافت.

فرمانده نیروی دریای سپاه خاطرنشان کرد: توانمندی‌های امروز ایران با گذشته غیرقابل قیاس است و وضعیت امروز آمریکا هم با گذشته متفاوت است، به طوری که در حال حاضر شرایط به هیچ وجه به نفع دنیای استکبار به‌ویژه آمریکایی‌ها پیش نمی‌رود و وضعیت در خلیج فارس هم آن‌گونه خواهد بود که ما رقم می‌زنیم.