- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آموزش عملی امداد و نجات در جشنواره سلامت جم

رئیس مرکز سلامت کار پتروشیمی‌های عسلویه از آموزش آموزش عملی امداد و نجات و تنفس مصنوعی در جشنواره سلامت جم خبر دادبهداشت [1]

به گزارش “عسلویه نیوز” علی شاه‌آبادی در آیین اختتامیه جشنواره سلامت پردیس جم اظهار داشت: تلاش برای افزایش سطح کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی از اولویت‌های اساسی بهداشت و درمان نفت است.

وی افزود: ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیز مراکز موجود از برنامه‌هایی است که در بهبود شاخص‌های سلامتی تاثیرگذار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسالت مهم سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صیانت از سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان است، زیرا آنان سرمایه‌های انسانی صنعت نفت هستند.

شاه‌آبادی به کیفیت مطلوب جشنواره دوم سلامت اشاره کرد و گفت: در این جشنواره برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شد و مقوله‌های مهم سلامت به کارگروه‌های جداگانه تقسیم‌بندی شدند که می‌توان به عنوان مثال تغذیه و سلامت روان را نام برد که به کارگروه تغذیه و کارگروه سلامت روان تقسیم شده است.

وی اضافه کرد: در غرفه بهداشت و درمان سعی شد نو آوری‌های جدیدتری نسبت به نخستین جشنواره در ارائه خدماتی بهداشتی درمانی داشته باشیم که می‌توان به تشخیص گروه خونی با توجه به اهمیت آن و سلامت حیطه کار، تیمپانومتری (ارزیابی پرده گوش) به دلیل اهمیت سلامت پرده گوش کودکان به احتمال درگیری عفونتهای گوش که با این وسیله به بررسی و ارزیابی و تشخیص عفونت پرده گوش اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: بینایی‌سنجی کامپیوتری برای غربالگری مشکلات چشم مراجعین و ارجاع آنها به مراکز درمانی بالاتر برای ادامه درمان و توجه به سلامت بهداشت دهان و دندان و ترویج فرهنگ مسواک در کودکان نیز از دیگر ابتکارات این جشنواره بود.

رئیس مرکز سلامت کار پتروشیمی‌های عسلویه از آموزش عملی تنفس مصنوعی در جشنواره سلامت جم خبر داد و متذکر شد: آموزش عملی امداد و نجات، آموزش باز کردن راه هوایی و آموزش عملی تنفس مصنوعی برای مراجعین توسط پرستاران حرفه‌ای از جمله ابتکارات این جشنواره بوده است.

شاه‌آبادی اذعان داشت: تمام مسئولان برای برگزاری مطلوب و بهینه این جشنواره تلاش کردند و بهترین و با کیفیت‌ترین جشنواره را ارائه کردیم.