- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بیانی: حاجیلو حق دارد خسته شده باشد

بیانی [1]پیشکسوت فوتبال ایران گفت: با توجه به مشکلاتی که آکادمی دارد حاجیلو حق دارد از این شرایط خسته شده باشد.
شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد انتخاب علی پروین، همایون بهزادی و علی جباری از سوی AFC برای اهدای نشان طلای آسیا تصریح کرد:‌ این کار خیلی قشنگی است که به زحمات کسانی که عمرشان را در فوتبال گذاشته‌اند، ارج گذاشته می‌شود. این کار را چه ایرانی‌ها انجام دهند و چه خارجی‌ها، کار خوبی است و ارزش زیادی دارد. شاید زمانش کمی دیر باشد و باید زودتر انجام می‌شد اما به هر حال ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است.

وی در مورد انتقاداتی که در زمینه انتخاب این سه نفر مطرح شده و گفته می‌شود که افراد دیگری هم بودند که شایسته حضور در این لیست بودند،‌ گفت:‌ این انتقاد بد است چون خود آسیا این نفرات را انتخاب کرده و دست فدراسیون ایران نبوده است. به هر حال اگر از فدراسیون ایران هم نظرخواهی شده باشد، آنها می‌توانستند چند بازیکن را معرفی کنند. همین که AFC‌ تصمیم گرفته چنین کاری را انجام دهد، یعنی اینکه در آینده انتخاب و تجلیل از برترین‌ها قانونمند می‌شود. امروز شاید این نفرات باشند و فردا هم نوبت به بقیه می‌رسد.

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه تنها برای علی پروین بلیت حضور در این مراسم تهیه شده است،‌ تاکید کرد: پروین کاپیتان تیم ملی بوده و یکی از خوب‌های فوتبال ما بوده است. شاید بودند کسانی که حتی از پروین بهتر بودند اما کارشان تداوم چندانی نداشته و بعد از یکی دو سال به دست فراموشی سپرده شده‌اند، اما پروین تا ۳۷- ۳۸ سالگی به صورت مداوم کار کرده است. امیدوارم دوستان کاری نکنند که فدراسیون از این انتخاب پشیمان شود، پروین ارزش این انتخاب را داشت و فردا روز هم نوبت سایرین هم می‌شود.

وی در مورد تعریف صمد مرفاوی از او و اینکه عنوان کرده «اگر بیانی مدیربرنامه داشت در بارسا بازی می‌کرد»، خاطرنشان کرد: از او بابت این حرفش تشکر می‌کنم. او راست می‌گوید، دوره ما هیچ چیزی نبود، نه مدیربرنامه، نه برنامه و نه پول. دوره ما، خیلی‌ها بهتر از من هم بودند، امیر قلعه نویی هم جزو همین خوب‌ها بود. او از شاهین آمد و به تیم ملی هم رسید. ما کمترین امکانات را داشتیم و بهترین نتایج را می‌گرفتیم. قهرمان شدن در آسیا شوخی نبود، سال بعدش هم نایب‌قهرمان شدیم. قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شدیم و بعد پول اضافه‌بارمان را باید خودمان می‌دادیم. مدیرعامل دست کرد در جیبش و گفت پولی ندارد که بدهد و ما خودمان به زحمت پول جور می‌کردیم و این هزینه را می‌پرداختیم!

بیانی با مثبت ارزیابی کردن شرایط استقلال در هر دو جبهه لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا گفت: این تیم وقتی ۲ روز استراحت کرد همه عملکردش را مقابل الریان دیدند. نتایج قبلی نشات گرفته از فشاری بود که خواسته و ناخواسته با برنامه‌ریزی غلط به همه تیم‌ها و خصوصا استقلال رسید. تازه با درایت امیر قلعه‌نویی تعداد آسیب‌دیده‌های ما کم بود، وگرنه خیلی از تیم‌ها مصدومان زیادی از این فشردگی بازی‌ها عایدشان شد. به نظر من این روزها استقلال شرایط خوبی دارد، چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا، فقط کمی مشکل مالی وجود دارد که باید با احترام به همدیگر این را تحمل کنیم. جام حذفی را با بدشانسی از دست دادیم اما در دو میدان دیگر می‌توانیم موفق عمل کنیم و معتقدم وضعیت استقلال دست خودش هست.

وی در مورد احتمال کناره‌گیری علی حاجیلو از ریاست آکادمی استقلال نیز تاکید کرد: مشکلات آکادمی، مشکل یک روز و دو روز نیست. اول اینکه برای این کار باید پول باشد و بعد هم مرغوبکار به درد این کار نمی‌خورد. باید محلی در منطقه‌ای بالاتر برای آکادمی استقلال در نظر گرفت که محیط بهتری داشته باشد. آکادمی معنی‌اش بازیکن‌سازی است و این کار نیاز به پول دارد. پولی که واسطه آن بتوان امکانات لازم از جمله تغذیه خوب، استخر، بدنسازی و … در اختیار استعدادها قرار داد. حاجیلو حق دارد از این شرایط خسته شده باشد. تا کی می‌توان با حرف کار کرد، هر کسی بیاید کارش سخت است. وقتی یک بازیکن را ۵۰۰ میلیون تومان می‌خرند، اگر این رقم را در آکادمی هزینه کنند هم کلی از پیشکسوتان در این بخش مشغول به کار می‌شوند و هم اینکه تعداد زیادی از استعدادها پرورش پیدا می‌کنند که بعد از چند سال به کار باشگاه می‌آیند. بارسا هم همیشه همین کار را می‌کند و بازیکنان زیادی از آکادمی‌اش به تیم راه پیدا می‌کنند. این آماده خوری تا کی می‌خواهد ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: قبلا هم پیشنهاد داده بودم و باز هم می‌گویم که ۱۰ یا ۵ درصد از قرارداد بازیکنان را صرف آکادمی کنیم، همه از این کار راضی خواهند بود. با دست خالی کار کردن در آکادمی خیلی سخت است. شما در نظر بگیرید یک بچه که می‌خواهد در تمرینات‌مان شرکت کند حداقل برای یک روز حضور در مرغوبکار با محاسبه آب میوه و ساندویچی که باید بخورد و هزینه ایاب و ذهابش حداقل ۳۰ هزار تومان هزینه‌اش می‌شود.