- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش نرخ خدمات پستی

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش نرخ خدمات پستی در جهت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است.
محمد حسین کرباسیان در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس ماده ۴ قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت خدمات پستی نیز مانند سایر اقلام یارانه ای تا پایان برنامه پنجم توسعه (سال ۱۳۹۴) باید به قیمت تمام شده برسد.وی با اشاره به اینکه قیمت خدمات پستی در ۷ سال گذشته یعنی از سال ۱۳۷۳ در کشور هیچ گونه افزایشی نداشت، افزود: براساس تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امسال ۴۰درصد قیمت تمام شده خدمات پستی از مردم اخذ می شود.
وی افزود: به عنوان مثال نرخی که شرکت پست برای توزیع یک پاکت نامه عادی صرف می کند، ۴۶۰ تومان است و مردم باید براساس قیمت های جدید ۴۰درصد این مبلغ را بپردازند.
کرباسیان با اشاره به اینکه قیمت های جدید از ۳ روز پیش اعمال شده است، افزود: هنوز یارانه ای که دولت برای خدمات پستی می دهد، به طور کلی حذف نشده و یارانه خدمات پستی به صورت تدریجی تا پایان برنامه پنجم توسعه حذف می شود.
مدیرعامل شرکت پست در مورد میزان افزایش نرخ خدماتی پستی نسبت به قبل گفت: برای مثال نامه ای که قبلا هزینه پست آن ۶۵ تومان بوده، ۲۲۰ تومان شده است.
وی افزود: در نگاه اول شاید به نظر برسد که قیمت خدمات پستی چند برابر شده ا ما باید به این واقعیت نیز توجه داشت که قیمت اولیه رقم ناچیزی بوده و با اضافه شدن رقم کمی به نرخ قبلی، قیمت های جدید چند برابر می شود.
کرباسیان گفت: مشتری اصلی خدمات پستی دستگاه های دولتی هستند و حدود ۷۰درصد خدمات شرکت پست مربوط به سازمان ها و دستگاههای دولتی است، بنابراین افزایش نرخ خدمات پستی تاثیری در اقتصاد خانوار ندارد.
کرباسیان گفت: با توجه به نقش سازنده مطبوعات در کشور، نرخ خدمات پستی مطبوعات کمتر افزایش یافته و براساس مصوبه رگولاتوری فقط ۲۰درصد قیمت تمام شده هر خدمت از ارسال کننده بسته های مطبوعاتی قابل دریافت است که در تلاش هستیم، نرخ خدمات پستی مطبوعات را کاهش دهیم.
مدییرعامل شرکت پست با اشاره به اینکه هزینه پست هر نفر در کشور ماهانه ۱۲۰ تومان است، اظهار داشت: حذف یارانه پست نقشی در اقتصاد خانواده ها ندارد، چرا که پرداخت کل این هزینه از سوی خود مردم نیز فشاری به آنها نمی آورد.