- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

حفاری بخش مشترک لایه نفتی پارس جنوبی به زودی آغاز می‌شود

“عسلویه نیوز” مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: حفاری بخش مشترک لایه نفتی پارس جنوبی به زودی آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: حفاری بخش مشترک لایه نفتی پارس جنوبی به زودی آغاز می‌شود

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: مجوز خرید یا اجاره شناور ذخیره‌سازی نفت خام تولیدی صادر شده است.

وی افزود: در چند روز گذشته مجوزهای لازم در این زمینه دریافت شده و در هفته‌های آینده نیز با گروهی برای خرید یا اجاره این شناور مذاکره خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره حفاری بخش مشترک لایه نفتی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: حفاری لایه نفتی در بخش مشترک پارس جنوبی با استقرار ریگ حفاری تا پایان اردیبهشت و در بخش غیر مشترک آن خرداد ماه امسال آغاز می‌شود.

سوری اضافه کرد: ۱۴ کیلومتر حفاری چاه‌های لایه A2 روی هفت حلقه چاه انجام شده و حفاری هفت کیلومتر دیگر نیز در چند ماه آینده انجام می‌شود.

این مسئول گفت: در صورتی که شناور ذخیره نفت(FPSO) خریداری و یا اجاره شود تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده تولید نفت از این لایه نفتی آغاز خواهد شد.

سوری اعتبار مورد نیاز برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در دو بخش مشترک و غیرمشترک را ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد: در صورتی که برای تامین بودجه مورد نیاز این پروژه امسال کمبودی ایجاد شود، از محل دیگر پروژه‌ها اعتبار مورد نیاز جایگزین می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بیان داشت: امیدواریم تا پیش از پایان امسال پیمانکاران لایه نفتی پارس جنوبی اقدام به خرید یا اجاره شناور کنند و پس از این مرحله، حفاری چاه‌های لایه نفتی تکمیل و تولید نفت از این لایه آغاز خواهد شد.

وی هدف‌گذاری اولیه برای تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی را ۳۵ هزار بشکه اعلام کرد و اذعان داشت: این هدف تاکنون تغییر نکرده و در صورت بدست آمدن اطلاعات جدید پس از تولید تصمیم‌گیری دقیق‌تری صورت می‌گیرد.