- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رانت ۸ هزار تومانی چوبدارها از گوشت ۲۵ هزار تومانی

خبرگزاری فارس:مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: قیمت گوسفند زنده کیلویی ۸۵۰۰ تومان بیشتر نیست و مفهوم آن این است که گوشت در بازار نباید بیش از ۱۶ الی ۱۷ هزار تومان باشد و تفاوت تا کیلویی ۲۵ هزار تومان قیمت گوشت در بازار به جیب دلال و چوبدار می‌رود.

خبرگزاری فارس: رانت 8 هزار تومانی چوبدارها از گوشت 25 هزار تومانی

سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: قیمت گوسفند زنده کیلویی ۸۵۰۰ تومان است و طبق بررسی‌های علمی ۴۸ الی ۵۰ درصد گوسفند و بز لاشه و بقیه به عنوان گوشت به مصرف می‌رسد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور ادامه داد: با این محاسبه قیمت گوشت در بازار نباید کیلویی ۱۶ الی ۱۷ هزار تومان بیشتر باشد.

وی افزود: هر اندازه قیمت بازار بالاتر از این میزان باشد به جیب دلال و چوبدار می‌رود و دامدار به سود ۷ درصدی هم قانع است.

به گفته سلطانی سیاست‌های نادرست طی سال‌های اخیر نظیر جداسازی مرکز پشتیبانی امور دام از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز واگذاری مرکز گوشت زیاران از عواملی بود که اجازه جولان بیشتر به چوبداران داد و دولت جایگرین مناسبی برای این شرکت‌ها در نظر نگرفت.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران کشور تصریح کرد: راه افزایش بی‌حد و حصر قیمت‌ گوشت علاوه بر مدیریت زنجیره تولید تقویت تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و سپردن امور به دست آنهاست تا از این طریق نقش واسطه‌ها هم به حداقل برسد.