- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس جزو لاینفک ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس جزو لاینفک ایران است.

خبرگزاری فارس: جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس جزو لاینفک ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام خداداد رضایی شامگاه شنبه در آستانه روز ملی خلیج فارس در نشست با مسئولان آبپخش اظهار داشت: روز ملی خلیج‌فارس از مهم‌ترین مناسبت‌های هر سال است که تمام مسئولان ایران اسلامی باید برای بزرگداشت این روز کوشا باشند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: در سال جاری اقدامات و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای به منظور برگزاری هرچه بهتر همایش روز ملی خلیج‌فارس در استان بوشهر را شاهد هستیم.

رضایی بیان کرد: برگزاری همایش روز ملی خلیج‌فارس با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان بوشهر از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در ۱۰ اردیبهشت ‌ماه شاهد آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: خلیج‌فارس نقطه‌ای است که تمام جهان بویژه دنیای کفر و استکبار به آن چشم دوخته‌اند و سعی دارند به هر نحو ممکن آن را تصاحب کنند.

امام جمعه آبپخش متذکر شد: خلیج فارس منابع فراوان خدادادی و ذخائر و ثروت‌های فراوانی را در خود جای داده که دنیای استکبار با راهکارهای گوناگون برای تصاحب این منابع تلاش می‌کند.

رضایی ادامه داد: حاشیه خلیج‌ فارس کشورهای مسلمان و امت‌های اسلامی قرار دارند و مستکبرین عالم از هر فرصتی و راهکاری برای چنگ‌اندازی به این منابع و این سرزمین‌ها تلاش کرده‌اند.

وی ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی را از راهکارهای دشمنان اسلام دانست و گفت: در مدت‌های طولانی دشمنان اسلام و مستکبرین عالم همواره کوشیده‌اند بین مسلمانان و کشورهای اسلامی حاشیه خلیج ‌فارس تفرقه ایجاد کنند و از این طریق منابع و ثروت‌های خدادادی ایشان را به دست آورند.

امام جمعه آبپخش تاکید کرد: جزایر سه‌گانه بر اساس سوابق تاریخی و قراردادهای بین‌المللی جزو لاینفک ایران اسلامی هستند و به هیچ کشور دیگری تعلق ندارند.

رضایی سفر ریاست محترم جمهور به ابوموسی را اقدامی تحسین‌برانگیز دانست و اذعان کرد: تمام امت اسلامی شاهد و ناظر بودند وقتی ریاست محترم جمهوری با مردم ایران اسلامی در جزیره ابوموسی دیدار کردند دنیای کفر و استکبار با برنامه‌های تبلیغاتی خود چه تحرکاتی علیه ایران اسلامی داشتند.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: استعمار پیر همیشه به دنبال رخنه و شکاف بوده و امت‌های مسلمان همواره باید با بیداری و هوشیاری مقابل برنامه‌های شوم مستکبرین عالم ایستادگی کنند.