- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۸ کتابخانه عمومی روستایی در دشتستان احداث می‌شود

عسلویه نیوز: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان گفت: ۱۸ کتابخانه عمومی روستایی در دشتستان احداث می‌شود.

خبرگزاری فارس: 18 کتابخانه عمومی روستایی در دشتستان احداث می‌شود

به گزارش عسلویه نیوز،علی دهقان یکشنبه شب در آئین افتتاح و تجهیز کتابخانه روستایی فاریاب از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان اظهار دشت: مسئله کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین مسائل و معضلاتی است که در سال‌های اخیر همواره مورد توجه مسئولان فرهنگی و فرهنگ‌ دوستان بوده و اقدامات ارزنده‌ای در این راستا برداشته شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌توان در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از آن بهره‌ جست و نتایج مطلوبی در این راستا می‌توان از این طریق انجام داد.

وی افزود: افراد مختلف در طول روز در میان برنامه‌ها و امور روزانه خود اوقات فراغت بالایی دارند و باید با برنامه‌ریزی از اوقات فراغت روزانه خود به نحو مطلوب و احسن استفاده کنند.

دهقان ادامه داد: مطالعه کتاب و کتابخوانی یکی از برنامه‌های سالم و سودمند در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت روزانه است و از مسئولان ادارات مختلف و صنف شهرستان انتظار داریم در این راستا اقدامات مهم و ارزشمندی انجام دهد.

این مسئول بیان داشت: در توسعه مطالع و کتابخوانی باید به روستاها نیز همگام با شهرها توجه کنیم و در راستای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های روستایی و ایجاد فرصت‌های مطلوب به منظور مطالعه و کتابخوانی در روستاها بهره بریم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، در سال جاری شاهد احداث و ایجاد ۴۰ کتابخانه عمومی روستایی در استان بوشهر خواهیم بود.

دهقان به سهم بالای شهرستان دشتستان در این میان اشاره کرد و ابراز داشت: شهرستان دشتستان ۴۵ درصد از این میزان را به خود اختصاص داده و ۱۸ کتابخانه روستایی از این سهمیه را به خود اختصاص داده که ارمغان مهم فرهنگی برای مردم شریف و فرهنگ دوست شهرستان دشتستان است.