- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بکن‌باوئر:حذف کننده بارسا،تیمی معمولی نیست

اسطوره فوتبال آلمان گفت: بایرن در دیدار نهایی لیگ قهرمانان در خانه با چلسی روبه‌رو می‌شود اما شانس برابری با حریف انگلیسی برای قهرمانی دارد.


    فرانتس بکن باوئر در گفت‌وگویی اظهار داشت: همه الان از امتیاز خانگی بایرن برای بازی فینال صحبت می‌کنند. ‌برای این بازی بایرن سفر نمی‌کند و در خانه خواهد ماند؛ اما باید در نظر داشت چلسی هم تیمی معمولی نیست. از نظر من شانس موفقیت بایرن و چلسی در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نا ۵۰ به ۵۰ است.


وی که بعنوان مربی و بازیکن افتخار کسب مقام قهرمانی جهان را دارد، سال‌ها در نقش بازیکن،‌ مربی و رئیس بایرن انجام وظیفه کرده است. او پس از راهیابی باوارایی‌ها به دیدار نهایی لیگ قهرمانان به اختصار نقطه نظراتش را در این باره در مصاحبه‌ انجام شده این چنین بیان کرد:


*آقای بکن باوئر، بایرن با غلبه بر رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و حریف چلسی در جدال آلیانس آره‌نا شد. چقدر بخت قهرمانی به مونیخی‌ها می‌دهید؟


از نظر من شانس قهرمانی بایرن و چلسی ۵۰ به ۵۰ است.


*اما بایرن که در خانه بازی می کند…


درست است. همه الان از امتیاز خانگی بایرن و میزبانی در آلیانس‌‌آره‌نا برای بازی فینال صحبت می‌کنند. ‌ قبول دارم برای این بازی بایرن سفر نمی‌کند و در خانه خواهد ماند. حتی به شرایط محیطی اینجا نیز کاملا آشنا است. اما در نظر داشته باشید، چلسی هم تیمی معمولی نیست. این تیم توانسته بارسا قهرمان فصل گذشته اروپا را حذف کند. با توجه به شرایط کلی این دو تیم، من شانس موفقیت هر کدام را برابر با هم می‌بینم.


 


 


*با وجود گذشت یک سال از حضور مانوئل نویر در بایرن، هنوز شاهدیم برخی گروه های هواداری علیه سنگربان ملی پوش موضع می‌گیرند و ظاهرا نسبت به انتقالش از شالکه به مونیخ،‌ اعتراض دارند. شما این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


مانوئل در یک سال حضورش در بایرن، بازی های خوبی برای تیم انجام داده و بتدریج چهره محبوب دوستداران شده است. البته گاه و بیگاه شاهد برخی مخالفت‌ها هم علیه او هستیم . مخالفت‌هایی که خیلی هم وسیع نیستند. . فکر می‌کنم چنین تعارض‌هایی با نویر در بایرن،‌ آن هم یک سال پس از حضورش در اینجا ، اکنون دیگر بی‌معنی است.


*فکر می کنید در آینده این وضعیت ناخوشایند وجود داشته باشد؟


بطور قطع از شدت آن بازهم کاسته خواهدشد. احتمال می‌دهم در آینده همین مخالفت های اندک هم برطرف شود.


 


*شما یکی از شخصیت‌های مهم فیفا و یوفا هستید. پیکارهای جام ملت‌های ۲۰۱۲ هم اکنون در پیش است. اما با توجه به بحث درگیری و کشته شدن تعدادی در اوکراین، بنظر می‌رسد مسائل سیاسی نزد یکی از دو میزبان یورو ۲۰۱۲ مساله ساز شده است. در این مورد چه نظری دارید؟


باعث تاسف است می‌بینیم و می‌شنویم در اوکراین مسائل سیاسی چنین جو پرالتهابی را بوجود آورده و روی یورو ۲۰۱۲ سایه انداخته است. 


*چه پیشنهادی دارید؟


زمان تا شروع مسابقات بسیار محدود است و تا دیرنشده دولت اوکراین باید در این زمینه مداخله کرده و راه‌‌‌حلی مسالمت‌آمیز چاره‌اندیشی کند و گرنه این موضوعات می‌تواند به اعتبار یورو ۲۰۱۲ لطمه وارد کند.