- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

عصرایران ، سایت برگزیده جشنواره بین المللی خلیج فارس شد

مثلاً در یک مورد که عصرایران مستندات کمک های کویت به صدام در جنگ هشت ساله را منتشر کرد، رسانه های کویتی در مطلبی مشترک به جای پاسخ به مطالب ارائه شده، از دادستان کویت تقاضای ۸ سال زندان برای مدیر مسؤول عصرایران کردند!
سایت عصرایران که از ابتدای فعالیتش حراست از تمامیت ارضی و حفظ هویت ایرانی در فضای رسانه ای را در دستور کار خود قرار داده است ، عنوان سایت برگزیده جشنواره بین المللی خلیج فارس را به خود اختصاص داد.

این جشنواره همزمان با روز ملی خلیج فارس در سواحل زیبای آبهای جنوب ایران در بندرعباس برگزار شد و در آن از ۵ سال تلاش عصرایران در مقابله با مدعیان ارضی نسبت به جزایر سه گانه و تحریف کنندگان نام تاریخی خلیج فارس تقدیر و تندیس جشنواره بین المللی خلیج فارس به عصرایران اعطا شد.

تندیس خلیج فارس [1]

عصرایران ، اولین سایت خبری ایرانی بود که اقدام به راه اندازی نسخه عربی کرد و یکی از کارکردهای این بخش را مقابله با رسانه های ضدایرانی در کشورهای عربی تعریف کرد. بدین ترتیب یک گفت و گوی انتقادی مستمر بین عصر ایران از یک سو و رسانه های عربی ضدایرانی در کشورهایی مانند امارات، کویت ، عربستان و … شکل گرفت.

عصرایران در تمام مدت اجرای این سیاست رسانه ای بر آن بود – و هست – که پاسخ هایی که به ادعاهای اعراب داده می شود نباید در رسانه های فارسی زبان داخلی محدود شوند و “خود بگوییم و خود بشنویم” بلکه باید فارغ از محدودیت های دیپلماتیک که در رسانه های حکومتی وجود دارد ، رسانه های مستقل وارد منازعه منطقی با مدعیان شوند و صدای ملت ایران را نه تنها به گوش شیوخ عرب که به اطلاع مردمشان نیز برسانند.

به علاوه معتقدیم که در این وادی ، نباید همواره واکنشی و منفعلانه عمل کنیم و منتظر بمانیم که طرف مقابل چیزی بگوید و ما پاسخ دهیم بلکه باید ابتکار عمل را به دست گرفت و مدعیان را به واکنش واداشت.

از همین روست که پیشنهاد تشکیل استان خلیج فارس به محوریت بوموسی برای اولین بار در سایت عصرایران مطرح شد و تا مدت ها رسانه های عربی را به خود مشغول داشت.
یا مطرح سازی مساله دوجزیره سعودی که در اشغال رژیم اسرائیل است و نیز باز کردن پرونده کمک های اعراب منطقه به حکومت صدام و نظایر این ها از جمله مباحثی بود که توسط عصرایران مطرح شد و اعراب را به پاسخگویی هایی که اغلب فاقد منطق بودند کشاند تا تاریخ بتواند قضاوت بهتری داشته باشد.
مثلاً در یک مورد که عصرایران در گزارشی سه قسمتی ، مستندات کمک های مالی ، اطلاعاتی و لجستیک کویت به صدام در جنگ هشت ساله را منتشر کرد ، رسانه های کویتی در مطلبی مشترک به جای پاسخ به مطالب ارائه شده ، عصرایرانی ها را “سیاه قلب” نامیدند و از دادستان کویت تقاضای ۸ سال زندان برای مدیر مسؤول عصرایران کردند! سعودی ها نیز از چندسال قبل عصرایران را در عربستان فیلتر کردند و … .

عصرایران، به احترام نام زیبای “ایران”ی که در دامنه اش ثبت است ، همواره خود را سرباز رسانه ای “سرزمین مادری” می داند و همان گونه که در حوزه خلیج فارس و تقابل با شیوخ ضدایرانی در حد وسع خود تلاش کرده است ، وظیفه خود می داند که در سایر عرصه ها نیز “تا جایی که می تواند” خدمتگزاری کوچک برای ایران بزرگ باشد و در این میان ،بعد از لطف خدا ، همراهی ها ، تشویق ها و همدلی های کاربران فرهیخته عصرایران قوت قلبی دائمی برای رسانه ای است که می خواهد همچنان مستقل و ایرانی بماند… تندیس جشنواره بین المللی خلیج فارس ، تقدیم به شما که با سایت خودتان “عصرایران” این حرکت ملی را همراهی کردید.