- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ایران رتبه ۱۳ خودروسازی دنیا را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس واحد مطالعات و تحقیقات محیطی ساپکو گفت: بر اساس تازه‌ترین اطلاعات، ایران رتبه ۱۳ خودروسازی دنیا را در اختیار دارد.

خبرگزاری فارس: ایران رتبه 13 خودروسازی دنیا را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمید رضایی‌پورفرد بعد از ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران صنعتی خراسان شمالی اظهار داشت:‌ سال گذشته ایران رتبه ۱۴ صنعت خودروسازی را در اختیار داشت که پس از سیل کشور تایلند رتبه ۱۳ خودروسازی جهان در اختیار ایران و بعد از آن در اختیار تایلند است.

وی تصریح کرد: بر اساس این اطلاعات رده‌بندی، کشور چین، آمریکا و ژاپن در رده‌های اول تا سوم تولید خودرو در جهان قرار دارند.

رضایی‌پورفرد با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی ۱۲۰ سال است که قدمت دارد، افزود: ‌۶۰ رشته با خودروسازی مرتبط بوده و هفت درصد تجارت جهانی و ۱۰ درصد از تجارت صنعتی به صنعت خودروسازی اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه تولید و مصرف خودرو یکی از منابع مالیاتی است، گفت: صرفاً در سال ۲۰۱۱ بیش از ۸۰ میلیون خودرو در دنیا تولید شده که نسبت به سال قبل خود ۴٫۲ درصد رشد داشته است.

رئیس واحد مطالعات و تحقیقات محیطی ساپکو اشتغال مستقیم صنعت خودروسازی را در جهان ۸ میلیون نفر برشمرد و اظهار داشت: ۵۰ میلیون نفر نیز به صورت غیرمستقیم با صنعت خودرو مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد از زنجیره ارزش خودروسازی مربوط به قطعه‌سازی است، گفت: البته این میزان در کشورهای مختلف متفاوت است.

رضایی‌پورفرد تقاضا برای خودروهای کوچک و کم‌مصرف را از سوی مشتریان برشمرد و افزود:‌ خوشبختانه در سال‌های اخیر حجم تولید خودرو در کشور افزایش یافته و این نشان می‌دهد که خودروسازی داخلی به سمت کیفی‌سازی حرکت کرده تا زمینه صادرات بیشتر خودرو فراهم شود.