- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری همایش نکوداشت روز ملی خلیج فارس و پاسداشت شهدای بیداری اسلامی در عسلویه

عسلویه نیوز” در مراسمی که با حضور جمع کثیری از مردم بویژه دانش آموزان  و با دعوت از چهره های ادبی، دانشگاهی، سرکار خانم بنی اسدی مشاور ریاست جمهوری در صندوق مهر رضا و دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور برگزار شد، دهم اردیبهشت ماه روز ملی و تاریخی خلیج فارس و همچنین یاد شهدای بیداری اسلامی گرامی داشته شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” در این آیین عبدالله نادری بخشدار عسلویه با اشاره به پیشینه خلیج فارس در اسناد تاریخی و سالروز بیرون راندن استعمارگران پرتغالی از خلیج فارس، خاطرنشان کرد: این میراث گرانبها و تمدن و فرهنگ ساز، مایه فخر و مباهات ایرانیان است.بخشدار عسلویه در ادامه با اشاره به اهمیت خلیج فارس در ابعاد مختلف فرهنگی- سیاسی-اقتصادی نظامی، خاطرنشان کرد: امروز امنیت انرژی و حجم وسیع مبادلات اقتصادی و انرژی که در این منطقه استراتژیک انجام می پذیرد بر اهمیت آن بیش از پیش آن افزوده است.

وی افزود: امروز برخی از کشورهای منطقه سعی دارند که یک نام جعلی برای آن قرار دهند و آنها بهتر است بجای اینکه در فکر تحریف فرهنگ و تمدن یک کشور باشند ،بفکر ممانعت از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی باشند که روزانه مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون می کشند.

نادری تصریح کرد: این نام همیشه در تاریخ ثبت بوده و خواهد بود و نامگذاری آن بفرمایش رئیس جمهور یک غبار روبی تاریخی و یک یادآوری است و باید برای گرامیداشت آن اهتمام ورزیم و از تمام ظرفیت ها جهت تثبت آن بهره برد.

وی در بخش پایانی سخنانش یاد شهدای بیداری منطقه را گرامی داشت و تصریح کرد: امروز در برخی از کشورهای اسلامی منطقه انسانهای آزادیخواهی که برای آزادی و حق مشارکت در سرنوشت خویش  تظاهرات مسالمت آمیز انجام می دهند توسط رژیم های  مستبد و ارتجاعی بازداشت و بطور فجیهی تحت شکنجه قرار دادند.

وی افزود: بی شک این قیام ها و خیزش ها که متاثر از آرمانهای والای انقلاب اسلامی است به پیروزی خواهند رسید.

آنگاه  دکتر معصومی از نویسندگان و مورخان شهیرکشورمان با بیان مطالبی از اقدامات حکومت های باستانی ایران ، براساس اسناد و مدارک تاریخی ، خلیج فارس را متعلق به ایران دانست و افزود:هیچ کس قادر به جعل و مصادره نام خلیج نیلگون همیشه فارس نخواهد بود.

در پایان یکنفر به نمایندگی از اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با قرائت قطعنامه ای حمایت خود را از قیام ها و خیزش های مردمی در کشورهای اسلامی را اعلام و کشتار و شکنجه و بازداشت معترضین را بشدت محکوم کردند.

در ادامه از افرادی که بیشترین نقش در برپایی مراسم داشتند با لوح تندیسی از آنها تقدیر بعمل آمد.

همچنین در مراسمی دیگر با حضور مردم که اغلب دانش آموزان بودند بر سواحل نیلگون خلیج فارس در شهر عسلویه زنجیره انسانی تشکیل و یاد این روز بزرگ را گرامی داشتند.

در اقدامی جالب دیگر بمنظور پاسداشت این روز ملی و تاریخی لنج ها با برافراشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در یک خط روبروی شهرهای عسلویه و نخل تقی مراسمی برگزار کردند.

[1]