- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اسامه بن لادن مرد / تصویر

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: تمام رسانه های خبری برنامه عادی خود را برای اعلام این خبر که بن لادن در نتیجه یک عملیات ارتش آمریکا کشته شده و جسد وی در اختیار نیروهای آمریکایی است، قطع کردند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: این به چه معناست؟ اول اینکه وقایع ۱۱ سپتامبر اکنون توجیه شده است. و اینکه این عملیات‌های ارتش آمریکا باعث کشته شدن تحت تعقیب‌ترین تروریست شد.

واشنگتن تایمز بدون اشاره به تغییر تیم امنیتی اوباما که انتقادات فراوانی را برانگیخت و همچنین انتشار دومین گزارش سالانه پنتاگون درباره جنگ افغانستان که تابستانی سخت را برای نیروهای خارجی در افغانستان پیش‌بینی می‌کرد به دومین نکته از نظر خود اشاره کرد و آن این است که مرگ بن لادن شاهدی بر کارایی عملیات‌های اطلاعاتی آمریکا و اشتیاق مقامات آمریکا برای همکاری با دیگر کشورها برای کشاندن تروریست‌ها به محکمه عدالت است.

به نظر می‌رسد اعلام خبر کشته شدن بن لادن توسط اوباما در جهت ترمیم وجهه آمریکا باشد تا اقدامی برای جلوگیری از تلاش‌های تروریستی بیشتر.

*جزئیات بیشتری از خبر کشته شدن بن لادن

شبکه خبری ان بی سی آمریکا به این خبر پرداخت و گفت که گفته می‌شود بن لادن در پاکستان کشته شده است.

این شبکه خبری اعلام کرد که هیچ چیز تأیید نشده است اما این گمانه‌زنی وجود دارد که بن لادن در اسلام آباد پایتخت پاکستان کشته شده است.

شبکه خبری ای بی سی نیز گزارش داد، تست “دی ان ای ” تأیید می‌کند که بقایای جسد بن لادن متعلق به خود وی است.

همچنین رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند اوباما قرار است در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی نطقی انجام دهد و درباره این خبر صحبت کند. وی قرار است درباره وقایعی که منتهی به حمله و کشته شدن بن لادن شد، صحبت کند.

پایگاه خبری گلوب اند میل کاناد نیز گزارش داد: اوباما یکشنبه شب اعلام کرد که بن لادن کشته شده است و جسد وی در اختیار مقامات آمریکایی قرار دارد.

وی اواخر وقت یکشنبه به‌صورت بسیار کوتاه در کاخ سفید اعلام کرد: عملیات تمام شده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که یک عملیات کوچک آمریکا که وی هفته گذشته دستور آن را صادر کرده بود، باعث کشته شدن بن لادن در یک درگیری شد.

نکته‌ جالب این است که اوباما تاکید کرد که وی در آگوست گذشته از محل تقریبی بن لادن مطلع شده است اما این که چرا تاکنون دستگیری و کشتن بن لادن را به تعویق انداخته بودند سؤالی بزرگ را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند.

یک پایگاه خبری دیگر به نقل از اوباما نوشت که بن لادن در یک عملیات نیروهای ویژه آمریکا در پاکستان کشده شده و جسدش در اختیار آمریکا در افغانستان است.

[1] 

وی در نطقی کوتاه در کاخ سفید که بیشتر شبیه یک نطق انتخاباتی است، گفت: ایالات متحده عملیاتی را را انجام داد که در آن اسامه بن لادن رهبر القاعده و تروریستی که مسئول کشتار هزاران مرد، زن و کودک است، کشته شد.