- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تصویر جسد بن‌لادن “مونتاژ ” شده است + عکس

به نقل از روزنامه فرانسوی “فیگارو “، ت [1]لویزیون‌های پاکستان امروز عکس دستکاری شده‌ای را منتشر کردند و مدعی شدند که این صورت خونین و ورم‎کرده متعلق به جسد “اسامه بن‌لادن ” است.

خبرگزاری فرانسه عکس منتشر شده را با استفاده از نرم‌افزار ویژه‌ای مورد بررسی قرار داده و در نهایت اعلام کرد که قالب این عکس که متعلق به یکی از عکس‌های بسیار قدیمی بن لادن است، با اعمال تغییراتی در ریش و بخش پائینی صورت دستکاری شده است.

“ملادن آنتونوف ” سردبیر بخش عکس خبرگزاری فرانسه در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: «در این تصویر مونتاژ شده ریش بن‌لادن به صورت تار و غیرواضح نمایش داده شده و کاملاً برای ما روشن است که این عکس مونتاژ شده است».

بر اساس این گزارش، خبرگزاری فرانسه که معتقد بود عکس منتشر شده در تلویزیون‌های پاکستانی دستکاری شده پس از انتشار خبر مرگ بن‌لادن هیچ عکسی را از وی منتشر نکرد و نحوه دستکاری و اعمال حقه‌های تصویری را در مونتاژ این عکس اعلام کرد.

اوباما شب گذشته اعلام کرد که بن لادن کشته شده است و جسد وی در اختیار مقامات آمریکایی قرار دارد و به ‌صورت بسیار کوتاه در کاخ سفید اعلام کرد: “عملیات تمام شده است “.

این در حالی است که درست ساعاتی پس از آنکه دولت آمریکا از کشته شدن سرکرده القاعده خبر داد، یک شبکه تلویزیونی پاکستان به نقل از طالبان خبر داد که بن‌لادن زنده است.